Tips till foderkammare!

H

happytintin

Vi håller på att totalrenovera stallet och jag har allt klart för mig hur jag vill ha det så det skall funka på ett smidigt sätt.:) Men jag kan inte komma på något bra sätt att få ut så mycket som möjligt ur foderkammaren.:confused: Jag vill inte ha runda tunnor då de tar för stor plats.

Finns det någon som vet var man kan få tag på fyrkantiga tunnor?

Kanske har någon där ute en super ide till en bra foderkammare?

Sv: Tips till foderkammare!

th_stall2-1.jpg

th_stall3-1.jpg

Så här har jag löst det. Finns lixom i stallgängen så det tar ingen onödig plats. Det finna 4 lådor med separata lock för havre, korn, pellets och betfor.

Sv: Tips till foderkammare!

Det finns fyrkantiga tunnor att köpa på granngården. Jag köpte två där som var på 50 liter styck, men det finns större också. En 50-liters räcker till 25 kg lucernpellets (kraffts). Den andra ska jag borra små hål i och ha morötter i. Har man lite luftigare foder får man köpa en större modell.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 313
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 398
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 021
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar