Tips tack!

No1

Trådstartare
Effektivaste hjälpmedlet mot skall?

Gäller extremt falsettskällande JR.

Vart köper man hjälpmedlet och till vilken kostnad?
 
Sv: Tips tack!

Antingen ger man sig på att uppfostra odjuret själv(ev med hjälp av hundkunnig kompis) = gratis

Eller så är man medlem/blir medlem i en brukshunds- eller kennelklubb & frågar en instruktör där, kostar som medlemskapet.

Annars finns en hel del privata instruktörer/hundpsykologer osv som du får betala en slant till som kan hjälpa dig med problemet.
 
Sv: Tips tack!

Antingen ger man sig på att uppfostra odjuret själv(ev med hjälp av hundkunnig kompis) = gratis

Eller så är man medlem/blir medlem i en brukshunds- eller kennelklubb & frågar en instruktör där, kostar som medlemskapet.

Annars finns en hel del privata instruktörer/hundpsykologer osv som du får betala en slant till som kan hjälpa dig med problemet.



Drygt svar.

JAG har inga problem med ren och skär vardagslydnad.

Det är INTE min hund men jag blir drabbad av det förbannade okynnes skällandet. Ägarna kommer inte överrens om konsekvent uppfostran av hunden så de lär aldrig lösa problemet. De har därför bett mig skaffa någon typ av fuskhjälp eftersom de inte rår på problemet.

Jag vill bara ha tyst på hunden.
 
Sv: Tips tack!

Låter kanske konstigt. Men lär den kommandot "skall". Varje gång den skäller, säg "skall" och ge godis. Upprepa sedan kommandot när hunden är tyst för att se om det fungerar= hunden börjar skälla.
När "skall" kommandot sitter och din hund kan det börjar du "tyst" träningen. (Eller vad du nu än vill säga som kommando)..När hunden skäller och sen blir tyst ..Säg "tyst" och beröm med ex godis. Gör även detta när hunden är tyst i vardagssituationer.."Braaa , tyst" tex..Försök sedan kommendera "skall" och direkt när hunden börjar skälla säger du "tyst"..Tystnar hunden ge beröm/godis DIREKT.
Så får man hålla på ett tag. Mina hundar lärde sig väldigt fort.
Idén är att man kontrollerar hunden skall, mina funkar det alldeles utmärkt på!
/Ägare till ettrig tax och terrier
 
Sv: Tips tack!

Det är ju inte så lätt att veta att det inte var din hund, jag ber om ursäkt..

Men fortfarande så tror inte jag på fuskfix & jag förstod nästan att det var det du var ute efter.. Kanske kan du försöka träna bort skällandet på något sätt utan snabbfix? Eller tipsa ägarna om träningstips?

Hursom så är MrsScabtree's idé bra, lär hunden kommandot skall, sen lär man den kommandot tyst. Men det beror ju på varför hunden skäller om det kommer funka. Varför skäller hunden förresten?

Om man vill ha en snabblösning som är billig & inte direkt smärtsam för hunden så kan man ju ta en blomspruta & spruta på hunden när den skäller (den ska inte koppla ihop vattnet med den som gör det). Mkt beröm om den slutar. Kanske inte lämpligt i alla situationer..
 
Senast ändrad:
Sv: Tips tack!

Du är ursäktad.

Jag har inte provat blomsprutan eftersom hunden är så rädd.


Anledningen till att hunden skäller är för att den är sjukligt vek.
Jag menar extremt vek. Den är rädd för ALLT och framförallt människor.
Den morrar, skäller besatt till den hamnar i falsett, piper och tjuter om man bara tittar på den. Den ser inte ut att ha någon svans för den är alltid slickad under magen.
Ibland blir den så rädd att den skiter ner sig.
Ägarna är den någorlunda trygg med men innan den hade träffat mig i flera månader sprang den runt mig i en 5-10meters cirkel och skällde ut mig osv osv
Den har varit så sedan den var valp i kullen. De andra sex syskonen är fullkomligt normala.
Den andra vardagslydnaden har ägarna fått till, men den lyder givetvis bara dem.
Skällandet rår de inte på.

Denna individ borde man tagit bort när man redan så tidigt såg att den var extremt nervsjuk, min åsikt.

Jag tror iaf att hjälpmedel som uppenbart inte har med människor att göra kanske skulle fungera?
 
Sv: Tips tack!

De har provat den omvända psykologin men när du läser om hundens psykstatus kanske du förstår att det inte fungerar.
Rädslan för människor övervinner allt annat. Den blockerar.
 
Sv: Tips tack!

Jag vet att det fanns nån tråd förut om nåt antiskäll halsband som tydligen var effektivt! Sök i tidigare trådar och se om du hittar!
 
Sv: Tips tack!

Jag vet att det fanns nån tråd förut om nåt antiskäll halsband som tydligen var effektivt! Sök i tidigare trådar och se om du hittar!


Som ngn tidigare nämnde och jag glömde påpeka tycker även jag att man ska behandla orsaken och inte symptomen vilket jag anser att detta halsband inte gör, det påverkar bara symptomen.
 
Sv: Tips tack!

Oj. Som du beskriver det så borde nog denna hund tas bort, spec om den alltid varit såhär. Den verkar ju helt klart inte må bra.. Men man kan ju prova att gå till hundpsykolog eller liknande? För om hunden redan har rädslor osv så kommer det nog inte funka med något hjälpmedel, kan ju hända att den förknippar "obehaget" med människor & blir ännu mer stressad.

De måste hur som helst bryta den onda cirkeln, men om det inte går & hunden inte mår bra så finns det ju inte så mkt att göra..
Är hunden kollad för några sjukdomar? Har de varit hos hundpsykolog eller liknande?

Nej jösses vad svårt.. usch
 
Sv: Tips tack!

Effektivaste hjälpmedlet mot skall?

Gäller extremt falsettskällande JR.

Vart köper man hjälpmedlet och till vilken kostnad?

Citron eller "luftpuffs" halsband finns på djuraffärer, kostar typ 1300 (tror jag), kolla om någon har att låna ut då det ev inte inte funkar. Dyrt o köpa bara för att testa.

Lycka till!!
 
Sv: Tips tack!

Citron eller "luftpuffs" halsband finns på djuraffärer, kostar typ 1300 (tror jag), kolla om någon har att låna ut då det ev inte inte funkar. Dyrt o köpa bara för att testa.

Lycka till!!

somsagt verkar inte det vara en lösning på en hund som är rädd hela tiden. Man kan inte bestraffa rädsla.
 
Sv: Tips tack!

somsagt verkar inte det vara en lösning på en hund som är rädd hela tiden. Man kan inte bestraffa rädsla.

:bow: Nej det tycker inte jag heller, men jag tycker att det är skillnad på bestraffning och obehag. TS ville ha tips, på "quickfix" metoder, får hoppas hon är lyhörd för hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 634
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp