Tips tack, Min lilla ängel har kommit på en ny "lek"..

Sv: Tips tack, Min lilla ängel har kommit på en ny "lek"..

Kalla in, ofta, i tid och otid. Låt hunden sitta vid dig en minut eller två och låt honom sedan leka vidare.

Gör inte inkallningen när du ska åka hem, gör den 15 minuter innan, koppla och öva platsliggning istället.

När du står i köket, kalla in, platslägg tre minuter vid spisen.
Tv-soffan, samma sak.

Okey, ska prova.. för detta börjar bli irriterande :devil:

"påminner"
tänk på attd e är viktigt att du kopplar han och släpper honom åxå:)

Mmm.. men grejen är den att han aldrig är kopplad när han ska in i bilen, de går lösa.. alltså borde han inte tänka -koppel-åka..

Börja lek med den andra hunden vid bilen, helst ii bilen. visa den lilla :devil: att de är SÅ JÄKLA kul att leka i bilen så han får skylla sig själv att han inte kommer ;)

får nog prova å leka innan vi går ut från gården... annars ser han nog inte när vi leker.. men en bra idé, ska prova det med.. :d
i morgon.. då jäklar :devil:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 875
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka