Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Språngavgift betyder det man betalar för att betäcka med hingsten, per säsong.
Det som kan tillkomma är stoavgift på några hundralappar och eventuella dagavgifter på stationen.
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Juping 517 är en trevlig hingst, har lämnat trevliga avkommor, och en del av dem hoppar riktigt bra. Han är halvbror till Brutuz som nog är det bästa hopprusset vi har i Sverige för tillfället. Vet dock inte om han betäcker annat än russ.
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

I BLUP finns ett sto med den här kombination av stam och är den din har den iallafall klämt ut en fölunge tidigare.

I likhet med andra avkommor till Leggiero (om vi nu talar om ridhästar och inte ponnyer) är att den är tyskregistrerad eftersom Leggiero själv är godkänd i tyskland men inte i holland.

I övrigt känns hela idén med att lägga på en b-ponnyhingst på en liten stor häst som ett ganska stort chanstagande vad gäller det mesta så jag har lite svårt att ta frågeställningen som sådan på allvar.
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Jag har två st föl födda -13 e: Portofino. Det är en welsh hingst på 115 cm.
Stona jag betäckte är ett hbl på 164 och ett fbl på 157, jag tror att avkommorna bli C resp D ponnysar.

Är mycket nöjd med mina små :)

Portofino blev nästbästa hopp bponny vid riksfinalerna förra året.
Tror att hans nya ägare finns här på buke, PMa mig om dur intresserad
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

I BLUP finns ett sto med den här kombination av stam och är den din har den iallafall klämt ut en fölunge tidigare.

I likhet med andra avkommor till Leggiero (om vi nu talar om ridhästar och inte ponnyer) är att den är tyskregistrerad eftersom Leggiero själv är godkänd i tyskland men inte i holland.

I övrigt känns hela idén med att lägga på en b-ponnyhingst på en liten stor häst som ett ganska stort chanstagande vad gäller det mesta så jag har lite svårt att ta frågeställningen som sådan på allvar.

Det är inte hon på BLUP, hon är registrerad som oldenbugare.Kollat upp hennes stam på utländska sidor o möderlinjen är använd inom ponnyaveln i holland.
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Jag har två st föl födda -13 e: Portofino. Det är en welsh hingst på 115 cm.
Stona jag betäckte är ett hbl på 164 och ett fbl på 157, jag tror att avkommorna bli C resp D ponnysar.

Är mycket nöjd med mina små :)

Portofino blev nästbästa hopp bponny vid riksfinalerna förra året.
Tror att hans nya ägare finns här på buke, PMa mig om dur intresserad

Kollade upp Portofino på nätet vad fin han ser ut!Hör av mig :)Ligger i influensa så det blir när jag blivit piggare!;)
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Varför inte ta Melker från samma ställe o få en fin ridponny:) med utmärkt hoppkapacitet/ teknik.

Samma pris-2000 totalt exkl. avgifter.
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Varför inte ta Melker från samma ställe o få en fin ridponny:) med utmärkt hoppkapacitet/ teknik.

Samma pris-2000 totalt exkl. avgifter.

Jättefin ponny men för stor tyvärr.Enligt de uppgifter jag hittat är han 1.48
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Den sidan är inte uppdaterad för Portofino har bytt ägare.
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Kl

Hur vet man hur stort fölet blir egentligen? Om det är ett sto som är över 170 cm. Hur liten hingst behöver man för att det ska bli en D-ponny?
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Kl

Hur vet man hur stort fölet blir egentligen? Om det är ett sto som är över 170 cm. Hur liten hingst behöver man för att det ska bli en D-ponny?

Hur stor fölet blir vet man väl egentligen inte, men i mitt fall är stoet 1.56 hög och jag vet att hennes blodslinjer finns hos en del ponnyer i holland, vilket tyder på att de ger smått.Tror hon skulle kunna få en c-ponny, d-ponny
 
Sv: Tips sökes på B-ponnyhingst att betäcka liten stor häst

Det är ju helt omöjligt att säga i förväg hur generna slår igenom.. Två helsyskon kan ju bli helt olika kategorier ;)
Men jag har "gissat" nu när dom är födda att det blir en C och en D ponny av mina men det återstår ju att se :)
Mina ston är 157 resp 164 och pappan är 115 cm.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 006
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp