Tips på Vinterridhandskar!

Sv: Tips på Vinterridhandskar!

Tack för tipset, har faktiskt funderat på om det inte är ngt "sjukligt" som man kan få hjälp med - men blodtryckssänkande låter farligt för en som redan har lågt blodtryck... :o

Ja det trodde jag också , men så är tydligen inte fallet. Har själv riktigt lågt tryck normalt, men märker inte av medicineringen alls:)
Sök för det om du har besvär, för det blev enorm skillnad med mina fingrar. Fick först prova en salva med kärlvidgande effekt men jag fick bara migrän av den.
Nu fick ju jag en reumatiskdiagnos "på köpet" när jag sökte men bra att den blev upptäckt.

Jag som inte riktigt fattat grejen med Roeckl's handskar, är helt förälskad i SSG's ridhandskar; SSG Glove for Hope på sommaren och SSG proshow winter style 4300 på vintern. Såg att det fanns en variant som heter 6000, den borde väl rimligtvis vara varmare. :love:

Bild på SSG proshow winter style 6000:
6000.jpg

I valet och kvalet mellan stil och kyla väljer jag vintertid varma handskar och gummitygel. :D

:)
Supersmart det där med gummitygel.
Jag är liten och tunn och har skitsmå händer. Jag fryser alltid förskräckligt mycket.
Först och främst så kör jag med handvärmare som jag har med mig. 4-5 stycken. De värmer för stunden. Jag brukar ha den när jag skrittar igång hästen och då rider med bara en hand. Sen blir jag ofta lite varm av ridpasset.
Nu har jag köpt ett par snordyra eluppvärmda körhanskar av superkvalitet och de passar även mina korta fingrar. Storlek xxxs:D
De fungerar bra vid körning. Jag rider inte i dem, men köra går bra.

Dom ser smidiga ut :) Rider du ut i dina SSG eller bara i ridhus?

Jag har en urstark bockmaskin och måste hitta nåt varmt som håller greppet vid uteritter...

Jag har haft mina i flera år, så de har hängt med på allt från kallridhus, uteridbanor (mitt i vintern=svinkallt här uppe i Norrbotten) till uteritter samt stallarbete osv. Urstarka bockmaskiner har jag dock undvikit. ;)
Till ridning i varmridhus (och sommarhalvåret) använder jag SSGs Rosa Bandet-handskar!

Jo jag såg att du var från rätt trakter för att uttala dig om huruvida de håller för kyla ;) Att fråga någon härifrån södern om bra vinterridkläder har inte varit så framgångsrikt, har jag upptäckt som ursprungligen kommer från dina jaktmarker...

Haha, nä jag förstår vad du menar. Köpte en jacka på Falsterbo för nåt år sedan som den skånske försäljaren tyckte var en varm vinterjacka! :p

20120901-162720.jpg

Ursäkta OT! :)

Höst- och vårjacka i mina ögon :angel: Denna skitvinter har jag fö inte behövt vinterjackan en enda gång, har klarat mig med fodrad skaljacka + väst. Nåväl, detta om detta.

Jag har ridit i tumvantar när det varit som kallast, men det är så otympligt. Ska införskaffa din variant till nästa år :)

Hihi en vinterjacka lämplig för denna skitvinter :-)...

Tack för handsktipset! Skall införskaffas inför nästa år :-).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka