Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyponfröolja, the Ordinary, Apoteket tex. Tycker jag verkar hjälpa mot obalanserad hy. Om man är fet vid näsan tex tycker jag att den balanserar om till varken för torr eller för fet.Pga medicinering så är min hud jättefet. Vi snackar så pass att jag 6 timmar efter tvätt har ett lager med fett i hela ansiktet att jag behöver tvätta händerna efter att ha tagit mig i ansiktet. Håret är fett så att det syns ungefär 12-16 timmar efter dusch, jag försöker trots det bara duscha varannan dag för att skona huden lite.
Jag vill inte utesluta medicineringen så det är inte ett alternativ.
Problemet jag har nu är att när jag duschar och tvättar ansiktet så trillar samtlig hud av efteråt. Huden är alltså i grunden helt snortorr, eller så dör den av mängden fett som huden producerar, jag vet inte vilket. Och tyvärr så måste jag tvätta ansiktet eftersom fettet annars rinner ner i ögonen och det svider som satan. Ja ni fattar ju nivån på produktion här....
Nu börjar tyvärr huden bli irriterad på och kring näsa samt pannan. Så jag måste hitta på någon lösning. Jag behöver få bort fettet på skonsammaste möjliga sätt - och återfukta huden. Så att jag slutar flagna hud konstant. Jag använder i dagsläget vanliga schampot även i ansiktet (håret först så det är bara lödder på ansiktet, dessutom med återfuktande schampo, allt för att det ska vara så milt som är möjligt...).
Jag gissar att det inte är så många som har riktigt så extrema problem som jag har, men liknande iaf kanske och kan komma med tips? All hjälp uppskattas då detta börjar bli rätt så tröttsamt.
Ja exakt. Och jag vill ha kvar mitt testosteron. Oj så mycket roligare livet är då!Är det pga testosteronet? Jag var i samma sits. Jag har fått byta bort alla produkter jag har använt tidigare för de fungerar inte längre. Fett i ögonen är vidrigt! Så ont!
Jag använder Nak schampo, balsam och inpackning. Tvättar håret ungefär var fjärde dag och då alltid med inpackning mellan schamponering och balsam. Sist sköljer jag håret med äppelcidervinäger och vatten, 1 msk äppelcidervinäger till 2 dl vatten. Skölj inte håret med vanligt vatten efter. Håll huvudet så att varken schampo, inpackning eller balsam kommer i ansiktet och så lite som möjligt på kroppen. Jag sprayar håret med äppelcidervinägerblandningen varje dag mellan hårtvättarna, det gör att håret inte blir så fett så snabbt.
Till ansiktet använder jag neutrogena refreshingly clear grape ansiktstvätt. Runt ögonen loreals ögonkräm. Sedan the ordinary hyaluronic acid 2%+b5 i ansiktet (utom runt ögonen, där ska enbart ögonkrämen appliceras). Låt det torka in, smörj sedan med neutrogena refreshingly clear moisturiser. Efter den bioderma sensibio forte. Efter den cetaphil facial lotion, vintertid använder jag istället krämen. Ovanpå det använder jag lumene cc kräm som verkar som "stabilator" på något vänster. Utan en av grejerna så blir det fett igen. Mycket är det men med detta har huden slutat vara så extremt fet och fett i ögonen är bara ett minne. Fet hud är vanligtvis väldigt torr men den behöver fukt, inte fett för att må bra.
@SiZo: Jag har massor av hudprover (snälla sådana) så jag skickar gärna också.
Men guuuud så gulliga ni är! Jag tar jättegärna och provar om ni vill skicka, och betalar porto givetvis!Jag med. Varje gång.
@SiZo
Jag har rätt många provburkar av tvätt och smörj, vill du kan jag posta ett gäng så behöver du inte köpa för att testa.
Tror att det är sent påtänkt efter dusch. Då har huden redan börjat då. Jag måste nog hitta något mycket mildare att tvätta ansiktet med.Smörjer du in ansiktet efter tvätt? Om inte så börja med det direkt.
Jag har fet hy och använder serien Seaweed från body shop. Min sambo har känslig hy och använder deras aloe vera serie.
Visst är det!Ja exakt. Och jag vill ha kvar mitt testosteron. Oj så mycket roligare livet är då!
Skönt att jag någon annan har varit med om samma fenomen.
Men jag måste säga.... Jag tycker att det är mycket att använda EN produkt till huden... 7 finns liksom inte på kartan. Jag orkar liksom inte ens borsta håret innan jag går utanför dörren. Då får huden trilla av istället. Har inte problem med torr hud annars, aldrig haft.
Ja ibland är det extra tydligt att man läser vad man villLäste "min superfeta, jättetorra hund"
Ska gå till jobbet i stället.
Har inte läst alla svar så ber om ursäkt om jag upprepar något, men efter min tråd om mitt mumieansikte började jag med hyaluronsyra (NIOD) och det var fan mirakulöst att se förändringen! Upplever också att det blir mindre oljigt av den än fuktkrämer jag testat, den går verkligen in i huden där den ska vara, inte bara fett utanpå. Rekommenderar den verkligen! De har också Hydration Vaccine som du kan ha ovanpå om du behöver ännu mer fukt, den är inte heller fet.
Och denna tvätt som jag hört ska vara extremt mild.
Nu menade jag mer att den inte alls är uttorkande, men ja, gillar inte punkt två där åtminstone.Känns inte extremt mild ingrediensmässigt, många allergener.
https://www.askskinfo.com/product/niod-low-viscosity-cleaning-ester-240-ml-niod
Nu menade jag mer att den inte alls är uttorkande, men ja, gillar inte punkt två där åtminstone.
Det beror väl på vad en vill ha. Jag använder den inteFinns betydligt bättre cleansers som inte är uttorkande i så fall. Kolla in Skinome exv.
Men guuuud så gulliga ni är! Jag tar jättegärna och provar om ni vill skicka, och betalar porto givetvis!
Skickar PM lite senare, har mycket att stå i, flyttar från Luleå till Uppsala imorgon.
Du behöver säkert båda. Hur mild tvätt du än hittar så räcker inte detTror att det är sent påtänkt efter dusch. Då har huden redan börjat då. Jag måste nog hitta något mycket mildare att tvätta ansiktet med.
Det är det nog många som har missat. Korttidsvikariat så jag har inte riktigt skaffat mig ett liv här uppe.Bor du i Luleå, vad har jag missat!