Tips på tricks.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Krummi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 010
K

Krummi

Jag har fått slut på idéer, nån som har några bra tricks att lära hunden? Han är lättlärd och kan en del tricks redan men skulle ha lärt lillen fler. Han älskar att göra tricks och det funkar bra som aktivering nu när det är halkigt ute och jag är ny operad och inte klarar av att springa/promenera och träna lydnad på ett tag.

Sv: Tips på tricks.

Jag håller på med sidvärts just nu.

Planka på golvet.
Nr 1 Framtassar på plankan, oavsett om matte lockar med godis. (omvänt)
Nr 2 "Fotposition" fortfarande framtassar på planka
Nr 3 Matte går med tomtesteg sidvärts längs plankan hunden ska följa efter utan att framtassarna lämnar plankan.

Målet är att hunden ska kunna runda plankan utan att framtassarna lämnar plankan. Ger grym bakdelskontroll och balans.

Tycker det verkar enklare om man hittar en planka med lite höjd.

Eftersom framtassarna hamnar en bit framför dina fötter kanske man inte ska roa sig med sånt om man ska tävla lydnad. Men vi tävlar Rally och då är det sidvärts med från fortsättningsklass.

Sv: Tips på tricks.

Beror på vad din hund kan för trick sedan innan men kan komma med några förslag.

Rulla runt
Snurra
Slalom
Åttan
Buga
Krypa
Tassen
Gråta/Skämmas (När hunden sätter sin tass över nosen)

Sitta fint

En del tricks beror ju på Ålder och Ras också. ;)

Target (Följa target-stick eller hand, Musmatta eller liknande)

Finns hur mycket som helst, bara fanatsin som sätter stopp, men bakdelskontroll är ganska bra att träna ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 002
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 168
Senast: Farao
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 574
Senast: lirco11
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 001
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka