tips på stövlar

Sv: tips på stövlar

Ja, dom vill vi verkligen se. Har funderat på ett par sådanna, så jag vill gärna se dom! =)

Jo, dom är ju fruktansvärt fina. Men ack så hårda i skaften.. Fick låna och prova ett par, men benen spretade bara åt olika håll.. Suck.

Tror jag måste köpa gummistövlar. De är nog de enda som är mjuka nog.. Men inte så fina dock.. :crazy:

Kina24 är dina grandgester sköna? Du kan liksom "rida" i dem redan efter så få använda ggr men ändå får ett bra stöd??:)

jag har inte grandgester:) men jag gick i dom typ två dagar och har nu ridit i dom minst 10 ggr, det var bara första gången som det var lite "knöligt";), men jag tycker att dom är supersköna:d

Här är en bild på mina Grandgester då. :) :love: them!

grandgester.jpg

om du vill ha riktigt mjuka stövlar, kolla på italienska märken. jag har deniro, dom är mjuka som smör. jag klarar inte av hårda stövlar.

Här är en bild på mina Grandgester då. :) :love: them!

grandgester.jpg

Å jag älskar dem med :D:love: Men vad är det för mått på dina stövlar vid vaden och nere vid ankeln? hon som måttade på mig fick min vad till 34 cm + en cm. min ankel var 22 cm och så la hon på 2 cm eftersom jag vill ha en dressyr modell som är rak. Såg att dina med smalnade ner där. Är så orolig att jag ska få misslyckade stövlar än en gång:crazy:! Vill ju ha såna så att man bara smälter när man tittar på dem, som med dina!:p Men samtidigt kan jag ju inte ha för stora där heller för då drunknar jag ju... Tack för bilden:bow:

Jaadu, bra fråga. :p Jag måttade själv och beställde på internet, men så blev det inte heller riktigt bra. Jag var fetare om vänster vad, så den stramar det lite om när jag sätter på mig dem. :angel: Sen ville jag ha högre också. Jag har standard utsida på Grandgester, ville egentligen ha 2 cm högre till men det avrådde butiken mig ifrån. :mad: De är 53 på utsidan och 47 på insidan, och jag skulle behöva något högre. Ska bli måttad nästa gång när jag köper Sir, det är en sak som är säker!
Jag måttade bara vaden, inte nere vid ankeln. Så det där är standard utformningen. Beställde 35 i vad. Men jag kan ju säga att jag har väldigt mycket plats nere vid vristen. :D

Jag tänkte med på att kanske ta 2 cm högre båge men jag vågade inte med tanke på att den kanske skulle bli för stor och vikas ut då... Hur länge har du haft dina? Det ser inte så nedsjunkna ut och ser nya ut:) Får man fråga varför du vill köpa ett par andra stövlar när du redan har ett par som du gillar?:p

Därför att de är ännu snyggare, och jag har fått nys på en affär här i stan som säljer Königs. Så då ska jag bli måttad så att jag får ett par stövlar som sitter riktigt bra! :banana: De här jag har nu är som sagt ngt korta, jag vill ha ett par högre stövlar och framförallt- högre båge! :p
Att bågen ska vikas ut är ingen risk, då den är lika stadig som resten av stöveln.
Jag har haft mina i ett och ett halvt år lite drygt, men inte använt dem det senaste halvåret eftersom jag gått upp i vikt. Nu har jag dock börjat kunna ha dem igen! :banana:
Jag har däremot putsat väldigt mycket på dem (:D) och låter dem alltid stå med flaskor i för att sträcka ut dem, annars så säckar de ihop av sin egen tyngd. Eller, jag har sett det med andra stövlar och tycker det är så fult så jag tar inte den risken. ;)

okej;)

Jag har beställt stövelsträckare till mina men jag vet inte hur de ser ut ;), flaskor kanske funkar bra det med, eller a det syns ju:p

Vad har du putsat med? Vanlig skoputs eller lädertväl eller nåt?:)

Du har ingen bild när du sitter på en häst med dem?:D:bump:

Än har det inte förstört mina stövlar som jag har nu?
vad är dte som händer då?
Jag har bara hört att men inte ska smörja med fett...

Well..mina cavallo lever förmodligen väldigt ohälsosamt...
Gör rent dem med sadeltvål och smörjer in dem med fett...
mmmmh-naaaaan.gif
Eftersom de är så sabla hårda så gör jag vad som krävs för att de ska bli funktionella. Numera kan jag rida med dem utan några större problem. De hade inte gått utan min "misshandel" av dem.
fouet3.gif
(De är fortfarande snygga också.)

knapplån

behöver få tips på super billiga bekväma stövlar medan jag väntar på mina cavallo piaff plus mina gamla har vikt sig mitt i vaden och går inte att fixa:eek:jag vet inte vad jag skall ta mig till! får skitont av att rida med dem men har inte så mycket annat val. Sen finns chaps men får absolut inget stöd av de chapsen jag tidigare haft (har dessutom stora vader så det är inte bara att gå in i ridsportbutiken och välja ut ett par för oftast passar de inte:mad:) tacksam för hjälp:bow:

vatten att göra rent med och skokräm att behandla lädret med (skydda och putsa upp glans)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka