tips på stövlar

Sv: tips på stövlar

Det har jag tyckt ända tills nu! Ska köpa ett par till sedan för att ha på tävling och de blir nog utan.

ah okej;) Hoppas att du trivs bättre med dem då!:)

Är det ingen som har några bilder på Königs Grandgester?:D VILL SE!!

Hej, jag har ett par Königs sir. Skaften är mkt hårda. Jag beställde ett "fönster" på insidan, dvs det är utskuret i det hårda så man lättare ska känna hästen. Det är inget som syns på stövlarna.
Dessa stövlar köpte jag för ca 10 år sen, det var då den dyraste Königs modellen och jag rekommenderar dom varmt. Dom sjunker inte ihop mkt, kanske 1-2 cm.
När de var nya så hade jag stora problem att gå i dem p g a de hårda skaften. Jag hade riktiga skavsår i knävecken och vaderna hade totalt domnat bort. De är fortfarande hårda men har blivit ngt mjukare. De har hållit formen och är fortfarande i bra skick. Det enda som blivit slitet är insidan på skaften + att sulan släppt i tån det sista året.
Jag tror att jag betalade ca 5-6000 kr för dem för 10 år sen och det är de värda med tanke på hur länge de håller.
MVH

NU HAR JAG BESTÄLLT STÖVLAR:love: Jag var nere på falsterbo horseshow och tittade på Königs Grandgester och kände och klämde lite. De var av ett väldigt härligt och mjukt skinn:D Beställde till dragkedja och tryckknapp... NÅGON SOM VET HUR PASS MKT DEN HÄR MODELLEN SJUNKER?? Hon som måttade sa att de sjunker ca 1-2 cm. Stämmer?? Standardbågen är 6 cm hög men visste inte om jag vågade mig på extra hög båge (7 elr. 8 cm) Har till på sön att fundera på det ;) De kommer någongång i september. Jag längtar:d!

Det är standard att läderstövlar sjunker mellan 1-2cm så vidare du inte gör någonting riktigt galet så att de sjunker ännu mer.

Du måste först lägga in dina bilder på tex. pixbox och sedan länka till bilden och lägga in länken i ditt medd.:)

Kina24 är dina grandgester sköna? Du kan liksom "rida" i dem redan efter så få använda ggr men ändå får ett bra stöd??:)

Hon som måttade på mig tog måtten och sedan la på en cm på¨varje mått för att königs sagt att hon skulle det men dt har jag aldrig varit med om innan? Ska det vara så? Tänkte liksom så eftersom att de töjer sig också...:angel:

Jag har ett par Sir och är supernöjd! Visst det kändes i knävecken i början men vill man vara fin så... ;)
sir.jpg

Har också ett par könings sir. Bättre stövlar får man leta efter. Är inne på andra paret, det första paret hade jag i över 10 år och red minst två hästar om dagen med....
:love::love::love:

Släng in en eller flera bilder till en som nu vrider på varje krona för att kunna få ihop till ett par dyra Königs Sir :love:

ingen som har lust att tipsa och lägga in bilder på sina stövlar?:angel:

Jag skulle kunna ta nya bilder på mina Grandgester imorgon. Borde vara tillräckligt pigg då, för de behöver putsas lite. :p (Legat med feber i två dagar. :crazy: )

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka