tips på stövlar

orion_x

Trådstartare
Nu hoppas jag verkligen att jag får pengarna tillbaka på mina soubirac, som släppte i sulan, var på lagning, haft dem en månad och nu har de släppt igen... köpta i juli förra året:mad:

Finns det några bra stövlar runt 3000:- som håller för att inte bara rida i utan också kunna gå några steg i tex på en tävlingsplats? Som går att få tag i snabbt. detta är ju hopplöst.

Sv: tips på stövlar

Runt 3000 kr betalade jag för mina Levad stövlar, billigaste modellen. Jag har haft dom i typ 5 år nu och de enda jag har behövt laga är att en söm har släppt på insidan av stöveln. Mina är misshandlade som sjutton, har verkligen inte tagit hand om dom som man ska, men är trots det fortfarande fina. Lädret på Levadstövlar är väldigt hårt, det gör ont att rida in (vilket jag inte minns det som..) men när de väl är inridna är dom sköna som f-n och håller länge!

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_20/06210000-06219999/640x480/6212825.jpg?0

Som du ser har dom sjunkit ganska mkt + att jag har växt en hel del så är lite korta för mig. Det är endast liten båge på mina men jag vet inte om det beror på att jag har juniorstövlar eller om det är så på alla Levad-stövlar.

Jag rekommenderar Levad-stövlar varmt iaf!

Ja kan rekomendera Cavallo Talent, kostar ca 2500, men de går urmärkt att gå i på tävling, dom är hårda men inte stenhårda så de går fort att rida in :D

Har provat lite olika stövlar idag tyvärr hade lokala ridsportbutiken inget hemma som passade. Hon ringde cavallo, men de hade tydligen inget hemma på lager direkt som passade heller..:( Typiskt... måste ha nya stövlar tills på fredag när jag rider lektion.... Får kanske bli ett par mountainhorse i tråkigaste fall. Odressyrigt... men de håller väl kanske iaf...
Är glad att jag får tillbaka pengarna på mina andra iaf.

Knapplån (fick inte starta en egen tråd så jag skulle sätta in detta i en annans tråd sa moderatorn):mad:

Jag ska köpa ett par stövlar, men vet inte vilka! Jag tycker att många stövlar ser likadana ut på bilderna på nätet så det är inte lätt.

Lägg gärna ut bilder på era dressyr stövlar så att jag får se hur de egentligen ser ut!

Jag har tittat på Königs Grandgester, Petrie Anky, Anky Elegance m.f.

Grandgester: är det en liten krona på skaftet eller inte? Vissa säger ja vissa nej??...
Är Sir bra/sköna trots att de är extremt hårda (som det står på nätet) i utsidan på skaftet?
Kan man lägga till dragkedja på dessa modeller?
Kan man välja höjd på bågen på de här modellerna?
Ska en dressyrstövel vara rak och inte måttad efter exakt benets form (med dragkedja)? Tycker jag bara har sett såna.. men det är iochförsig snyggt..
Hur mkt de sjunker?
+ priser, med och utan måttbeställning och var kan man köpa?

Säg allt ni vet om dom och vad ni tycker!!

Hoppas ni kan svaren på mina frågor

Tack på förhand!

Jag har ett par Königs favorit dressyr, supersköna och lätta att gå in.
är dessutom jättesnygga:d
dom kostar 3600kr utan dragkedja, men jag rekommenderar dragkedja(4600kr) då dom blir mkt lättare att få av och på.:)

GLEN GORDON:love: . dom utan snörning. har för mej dom kostade ca.3tusen.

är sugen på ett par anky stövlar då mina gamla börjar ge upp:/ hur är kvaliteten? är det hårda/obekväma i början? nån som vet om de går att beställa via nätet? visst man man mått best?

Jag har ett par Königs favorit dressyr, supersköna och lätta att gå in.
är dessutom jättesnygga:d
dom kostar 3600kr utan dragkedja, men jag rekommenderar dragkedja(4600kr) då dom blir mkt lättare att få av och på.:)

A de är fina! Hur mkt sjönk dina?:) Har du bilder??:D

är sugen på ett par anky stövlar då mina gamla börjar ge upp:/ hur är kvaliteten? är det hårda/obekväma i början? nån som vet om de går att beställa via nätet? visst man man mått best?

Ja anky är riktigt najs!;) Håller med vill också veta från någon som har dom hur dem är OCH hur mkt de sjunker?;)

Mina soubirac traskar jag runt med jämt och dom är som nya*

Tråkigt att dina gormar, finns inga snyggare tkr jag:)

Jag har ett par Grandgester och dom är sjukt bekväma. Jag har inte haft ett enda skavsår och har inga problem med att gå runt i dom. När jag beställde mina fick jag välja om jag ville ha den lilla kronan eller inte, jag har den :D

Din lyckost!;) Hur mkt sjönk dina? Har du dragkedja? Vad gick priset på ca?:D De är sjukt snygga!:bump: Vill du lägga nån bild på dom?:bow:;)

Är Grandgester en ren dressyrmodell?

tack tack

kl*

Tänkte bara höra mig för här.

Jag är i desperat behov av stövlar. Jag är ute och tävlar, men ajg äger inga egna stövlar! :(

Jag rider nu i ett par mountain horse, med snörning. Dessa passar mig bra, då de är mjuka och sköna och jag har korta tjocka ben. Men jag skulle verkligen vilja ha ett par "riktiga dressyrstövlar". Är riktigt sugen på anky-stöveln, men har även kollat på cavallo's piaff.

Men dessa är så hårda. HAr fått låna och prova ett par Petrie stövlar, men de är så hårda och mina ben så korta att benen sticker bara utanför sidorna på hästen.

Någon som har ett bra tips på snygga stövlar, men som inte är stenhårda?

Jag har ett par Levad stövlar! rätt nya och har bara ridit i om kanske 15 gånger, men har inte fått skav eller någonting av dom. dock känns det väldigt stelt och så nu i början men hoppas det släpper. Men alla jag hört som har sånna säger att när man väl ridit in dom är dom sjukt sköna. :)

Jag har ett par Grandgester och dom är sjukt bekväma. Jag har inte haft ett enda skavsår och har inga problem med att gå runt i dom. När jag beställde mina fick jag välja om jag ville ha den lilla kronan eller inte, jag har den :D

Jag säger samma sak... beställde också kronan på skaftet, nästa gång tar jag utan!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka