Tips på snygga dressyrträns

P

piggis_83

Vill jag gärna ha! :) Har beställt en dressyrsadel, så nu får vi väl satsa fullt ut o köpa ett snyggt dressyrigt träns till!
Det ska va mörkbrunt och med bredare nosgrimma (men inte suuuuperbred).
Hmm annars är det fritt fram med förslag. Pris tja lite lagom. Det måste va bra kvalitet men behöver såklart inte kosta flera tusen.

Skriv gärna vart man kan köpa det o ca pris!

Sv: Tips på snygga dressyrträns

tråden kommer sluta med förslag på döbert eller os så jag slänger fram det direkt!! hade jag pengar så skulle jag absolut köpt ett döbert direkt! :) otroligt snygga och bra träns av riktig kvallite!

dressyrnosgrimmorna finns i 3cm och 4,5 om jag inte är helt ute och cyklar. kan fås ton i ton och med vitt foder.

Ok! Jag har kikat på ett Döbert (vilket namn förresten....!) Men jag tyckte nosgrimman va jättebred på det tränset, för det va vitt foder under oxå. Men det vore ju finfint om det finns smalare också. För det va absolut bredare än 3 cm det jag kollade på!

Kolla dressyrforumen, är ett tips. ;)

snyggt! jag har döbert, tycker det är jättefint. :d

men os är också jättefina och dom har väldigt många modeller med 3 cm nosgrimma. kolla tyska affärer.

förmodligen har det varit 4.5 cm då.

OS billigaste träns finns i mörktbrunt med ca 3 cm nosgrimma.. går även att få enda uppp till 5 cm bred! dom billigaste OS ligger på runt 2000-2500 (beroende på vad för pannband man väljer till)

Det är inte jag som plockat bort det, men bilden är tagen från en annan hemsida. Det hjälper liksom inte att man lägger bilden på sitt eget photobucketkonto, bilden är lika snodd för det.

Näe, den är inte tagen från en hemsida, den är tagen från en katalog. :p

Det är inte jag som plockat bort det, men bilden är tagen från en annan hemsida. Det hjälper liksom inte att man lägger bilden på sitt eget photobucketkonto, bilden är lika snodd för det.
Jahapp. Även när det är ett öppet forum och bilden inte är copyrightad utan tillgänglig för alla? Töntigt..

Tack tack! Är det nån som har bild på Döbert och OS-träns? Vill gärna se ju....

döbert med 45mm nosgrimma
239.07004_edited.jpg

här kan du se alla olika os träns
http://www.classicdressage.com/acatalog/Bridles_and_Headcollars.html

jag vil ha det som heter milano, brunt med fodring i sand och så ett strasspannband i topaz
( http://www.classicdressage.com/acatalog/meshy.jpg ). :d

Senast ändrad:

Här är ett med 3 cm nosgrimma från OS. modell berlin med 4-radigt pannband med vita stenar.

117.jpg

Det var väl en Albion du hade beställt? Isf hade jag antingen satsat på ett Albion träns eller ett Döbert. Döbert har ungefär samma mörkbrun som Albion har...
Även Cliff Barnsby och Frank Baines har fina träns i en liknande nyans.

Döbert kostar ungefär 3000 va? Hittade lite olika modeller o priser på nätet. Ett sånt brunt med vitt foder vill jag nog ha....
Ja, det är en Albion SLK som jag beställt. Så det vore ju kanon om tränset är i ungefär samma nyans.
Den nosgrimman såg ju inte så bred ut när den va på hästen, dock har min pålle mindre huvud så det ser kanske "klumpigt" ut då :confused: Eller vad tror ni? Det är ett nätt halvblodshuvud vi pratar om :)

Hubertus tycker jag har väldigt fina träns, bra kvalité till bra priser utan att man blir helt bankrutt :angel: medisen har ett Hubertus Classic träns, å de e verkligen fint :love: så jag planerar att inhandla ett rundsytt :d

Här kan du hitta deras träns: http://www.scan-horse.com/?page=273

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Övr. Barn Som helt oinsatta och tidigare helt (nu bara halvt ;) ) ointresserade av babyprylsshoppingen tänkte jag höra lite med proffsen eftersom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 042
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: SannasMichelle
·
B
Dressyr För inte såå lång tid sen köpte jag en dressyrsadel :) Tänkte spara till ett fint dressyrträns nu, men det är jättesvårt att hitta ett...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka