Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu blir jag elak, men det kan väl vara en bra idé att träna hästen så att du har kontroll över den.
För övrigt har jag aldrig sett behov av en brösta för att hålla sadeln på plats vid bockande, eller vid klättring. Jag har ganska branta klätterbackar här (men visst, allt är relativt och du kanske tycker att mina backar är flacka).
Med en välsittande sadel finns inte problemet.
Som exempel kan jag berätta att jag en gång efter ritt i branta backar kom ner och upptäckte att sadelgjorden inte låg an mot hästens mage (hade uppenbarligen spänt den för dåligt). Schabraket "gungades loss" under galopp (hade uppenbarligen inte använt de där banden för att fästa schabraket utan endast lagt det löst under sadeln) och fick bäras hem för hand.
Gled sadeln i backarna?
Nej.
Väl passande sadel kan vara lösningen på din fråga.
Jag har en billig jäkla resårbrösta från hööks, smidigt med hakar (fanns i mässing när jag köpte). Den gör sitt jobb i skogen på just det sätt du beskriver, träden bryr sig inte.
Ja nu köper ju inte jag min utrustning för att träden skall glo utan för att jag vill ha något bra för hästen!
Vill ha en helt i läder, inte för att det är snyggt, utan för att jag anser det vara det bästa!
*kl*
Tycker det är rätt fräckt av folk att helt sonika bara anta att jag har felaktigt anpassad utrustning och endast köper saker av det estetiska perspektivet!
Aha, tänkte ev bestället direkt från deras webshop dels för att det blir billigare än den från Hööks men framför allt för att den finns i ljust brunt läder
Har visserligen en brösta från Stübben i deras ljust bruna färg honung som jag aldrig använt då jag tycker den är för fin
Knäppt va ?
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...