Tips på skydd?

malinsky

Trådstartare
Vilka benskydd använder ni till era hoppehästar? Vilka kan ni rekommendera?

jag behöver skydd bak som är rätt långa då hästen är lite fumlig med benen och och fick en reva över senorna förra helgen då han misslyckades med ett "grodhopp" :o Det gick bra men nog vill jag ha bättre på benen om han ska fortsätta slarva med benen.

Gärna länkar och bilder på era skydd!!?

Sv: Tips på skydd?

Jag köpte ett par skydd på www.awom.se. De har hoppskydd med och utan plastskena. Jag köpte två par utan plastskena till fram och bakben. Var lite tveksam att beställa eftersom jag aldrig hört talas om Picasso For Horses men är supernöjd och kan varmt rekomendera skydden.

Tack!!

KL

För att få längre skydd bak, är det bara att ha de man har fram, även bak? Eller finns det speciella bakskydd som går högre upp? Behöver mer än strykkappor mao!

Vilka skydd går längre upp än strykkappor?

Det kanske är bättre att du lindar benen istället..?

Eskadron har ju höga senskydd till bakbenen också, annars kanske du ska linda istället?

Kanske får kolla på eskardons.. annars hittade jag några i den länk som "horselife" visade mig.

Låter knepigt att det inte finns fler som har högre bakskydd än eskardon, men ska titta på dem!

Jag rider alltid med höga skydd bak, och det är problem att hitta bra... Jag har Eskadrons CC som sitter bra och skyddar superbra, men det åker in lite väl mycket grus i dem, så vanligtvis kör jag med höga bakdamasker i olika prislägen, har allt från Börjes till Eskadron och det är inte någon större skillnad faktiskt.

Va inne på Horselifes länk och tanken ser bra ut, men tycker de ser lite fladdriga ut, någon som har en bild med dem på?

Jag har en bild för jag har tipsat en kompis förut som ville ha ett foto. Mina är inte fladdriga, däremot hade jag lite svårt att bestämma vilken storlek jag skulle ha, men jag mailade med tjejen som har företaget och hon gick ner och mätte på sin häst och så kom vi fram till vad som skulle sitta bra på min. Bra service! Och jag är jättenöjd, dom är helt suveräna!

th_skydd.jpg

De ser lite tjocka ut, är dem det? Tycker nämligen att tanken är suverän, men de får ju inte vara klumpiga...

De ser lite tjocka ut, är dem det? Tycker nämligen att tanken är suverän, men de får ju inte vara klumpiga...

Det finns ett par med plastförstärkning i, dom är lite tjockare, jag köpte dom utan plastförstärkning som även säljs som dressyrskydd, och dom är inte tjocka alls. Min häst kan ibland lätt riva och jag ville inte ha FÖR bra skydd, och dom här sitter jättebra och det som jag tycker är toppen är att dom även skyddar kotan.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix