Tips på skrittaktiviteter från marken

Asa_S

Trådstartare
Behöver snabba tips på uppmärksamhetsfrämjande skrittaktiviteter som kan utföras från marken, något i stil med shettisagility, att utföras med oriden, olongerad häst och som även fastställer min position som flockledare, och det skadar inte om det är förberedande för in/ridning. Någon som har något tips? / Å

(i)låter jätte kul, men har inga som helst idér skall bli kul å se om någon har någon bra.
Hur gamal är hästen?[/i]

Hej!

Bygg en volt och löslongera din häst och visa vem som är ledaren, finns mycket att göra...

Löslongering : en väg till samarbete med hästar
Lantz Westermark, Ingela

En bok jag starkt rek , kostar inte så mycket och finns att köpa bl. a på www.adlibris.se

Jag själv rider in mina hästar på detta sätt, och jag talar deras språk Equus

Lycka till!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 897
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 088
Senast: lundsbo
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
670
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31