Tips på passande sadel till kort rygg?

Sv: Tips på passande sadel till kort rygg?

Bommens förstås. (där skirten är finns väl inget tryck?) När man pratar om anläggningsytan är det för att veta hur lång ytan är som sadeln fördelar trycket på. Anläggningsytan är viktig för att hästen inte ska få en för lång sadel.
Man kanske inte använder samma uttryck när det gäller westernsadlar, men oavsett vilket ord man använder så är måttet intressant för att få en sadel av rätt längd.

Bill säger bara som det är. Vilka skor tror du passar på mina fötter ?

Kanske är sant men jag har sett din komentar i flera andra trådar och jag förstår att du är ironisk och tycker att det är absurt att folk kan ge tips på sadel genom att se en bild på en häst. Men alla kanske inte fattar din ironi och då är kommentaren taskig och onödig tycker jag. Men det är ju bara min åsikt, du är säkert mycket klokare än mig.:rofl:

Det är inte en taskig eller onödig kommentar, den är lika berättigad som när nån frågar vilken sadel passar min häst med "svängd" rygg. O det stämmer det du sa: Jag är nog mycket klokare än dej! ;)
Kanske är sant men jag har sett din komentar i flera andra trådar och jag förstår att du är ironisk och tycker att det är absurt att folk kan ge tips på sadel genom att se en bild på en häst. Men alla kanske inte fattar din ironi och då är kommentaren taskig och onödig tycker jag. Men det är ju bara min åsikt, du är säkert mycket klokare än mig.:rofl:

Det är inte en taskig eller onödig kommentar, den är lika berättigad som när nån frågar vilken sadel passar min häst med "svängd" rygg. O det stämmer det du sa: Jag är nog mycket klokare än dej! ;)

Ha ha, du är rolig du Bill!:D

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 603
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka