Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är ju frågan! Eftersom jag aldrig haft en matberedare vet jag inte riktigt vad man kan göra med dem, men jag vill ha ett komplement till min mixer och kunna hacka bl.a. nötter (göra nötsmör), hacka örter, riva grönsaker, göra röror eller liknande. Sådant min mixer inte klarar eller gör lika bra.Det beror helt på vad du ska använda den till skulle jag säga.
Jag har stavmixer med mixer-tillbehör och ballong-visp, för större saker har jag en assistent. Det är den perfekta kombinationen för mig.
Det enda av det du listat som jag inte gör med min stavmixer med tillbehör är att riva grönsaker (det är smidigt, och enklare, med vanligt rivjärn tycker jag).Ja, det är ju frågan! Eftersom jag aldrig haft en matberedare vet jag inte riktigt vad man kan göra med dem, men jag vill ha ett komplement till min mixer och kunna hacka bl.a. nötter (göra nötsmör), hacka örter, riva grönsaker, göra röror eller liknande. Sådant min mixer inte klarar eller gör lika bra.
Jag vill dessutom att den ska vara relativt liten och smidig, dvs inte ta upp en massa plats.
Som sagt, jag gör pajdegar och jag river och skivar med min. Om jag ska riva en större mängd är matberedaren guld värd. Samma med att skiva t.ex. potatis till en stor gratäng. Har kackat nötter också, på den tiden jag fick äta nötter.Ja, det är ju frågan! Eftersom jag aldrig haft en matberedare vet jag inte riktigt vad man kan göra med dem, men jag vill ha ett komplement till min mixer och kunna hacka bl.a. nötter (göra nötsmör), hacka örter, riva grönsaker, göra röror eller liknande. Sådant min mixer inte klarar eller gör lika bra.
Jag vill dessutom att den ska vara relativt liten och smidig, dvs inte ta upp en massa plats.
Tyvärr är stavmixer inget jag gillar eller använder. Jag föredrar blender, även om stavmixer antagligen är bättre i vissa avseenden.Det enda av det du listat som jag inte gör med min stavmixer med tillbehör är att riva grönsaker (det är smidigt, och enklare, med vanligt rivjärn tycker jag).
Läs den här tråden.
https://www.bukefalos.se/threads/kombinerad-matberedare-och-stavmixer.1488980/
Låter bra! Ska kika närmre på den och se vad mer den fixar göraSom sagt, jag gör pajdegar och jag river och skivar med min. Om jag ska riva en större mängd är matberedaren guld värd. Samma med att skiva t.ex. potatis till en stor gratäng. Har kackat nötter också, på den tiden jag fick äta nötter.
Degar gör jag i assistenten, mixar gör jag med mixerstaven.