Tips på ligghall

Status
Stängd för vidare inlägg.

sommarvind

Trådstartare
Jag skall låta ett halvblodsto på närmare 160 gå ute tillsammans med två st shettisar. Shettisarna har redan ett litet hus som dom går in i ett godkännt sådant. Min tanke är att bygga ut detta huset med högre tak och större utrymme. Någon som har några tips på material och vilka mått hon kan tänkas behöva? Behöver man fråga om tillstånd för att låta ytterligare en häst gå ute?

Sv: Tips på ligghall

Vad nyfiken jag blev! Hur ser din shettis-ligghall ut? Har du bilder? Mått? Jag har två shettisar som jag vill fixa ligghall till men har i bakhuvudet att skaffa en häst senare så jag vill nog ha tillräckligt stor redan nu... Ska följa denna tråden.

har tyvärr ingen bild på det och kameran är tillfälligt sönder. Men det ser ut som ett vanligt litet rött hus som är ungefär som en stor box fast med tak och väggar. Där inne finns det halm. Jag vet att vi tog hjälp av lite virke från vårt gamla sommarhus som vi byggde om. Så det är liggande panel på ponny huset

Frågor om stallbyggnation, boxar, ligghall osv passar bättre under hästverksamhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 109
Senast: nyttnick
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 946
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 766
Senast: Stereo
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka