Tips på lättanvänt hemsideprogram.

L

lenizen

Ridklubben ska göra om sin hemsida ordentligt och nu undrar vi om det finns något program (editor??) som man kan använda sig av för att det ska bli smidigt för ridlärarna/olika sektioner med mer eller mindre datavana att uppdatera på ett enkelt sätt. :smirk:
 
Sv: Tips på lättanvänt hemsideprogram.

N3sport används av många idrottsklubbar...
Om man vill ha en anpassad hemsida så är väl det bästa att rekommendera något webbdesign företag, dom har oftast färdiga system för att uppdatera hemsidor, och det går att hitta till ett överkomligt pris.
 
Sv: Tips på lättanvänt hemsideprogram.

Jag tycker att Dreamweaver är lätt att använda.
 
Sv: Tips på lättanvänt hemsideprogram.

Frontpage tycker nog de flesta är det mest lättanvända WYSIWYG-programmet (eftersom det har samma uppbyggnad som resten av Office-paketet). Jag brukar oftast använda mig av Macromedia Dreamweaver.
Men då måste man ju ändå kunna lite om FTP.

N3sport (& andra företag) har ett system så att man bara skriver in en text och klickar på en knapp. Då kommer det upp på sidan med ett förutbestämt utseende.

Har man en liten kurs för de inblandade och kanske skriver en handledning så tycker jag nog det är bäst (& billigast) att använda sig av en editor & FTP.
 
Sv: Tips på lättanvänt hemsideprogram.

Ok. Tack för era svar. Vi ska diskutera lite på söndag när vi träffas o jag har ju fått lite förslag nu :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 647
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 083
Senast: Barbabelle
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 881
Senast: Habina
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 483
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp