Tips på lädergrimma

Gaia

Trådstartare
Har ni något tips på lädergrimma till min lilla pålla! Vilken färg ska jag ha på läder och spännen? Inte något för exklusivt bara, hon är bara 1,5 år än så länge, så allt kan hända...;)

16025987.jpg

14097871.jpg

16025989.jpg

(inte så ren och fin, men ändå...)

Sv: Tips på lädergrimma

Jag har inget konkret förslag, men tycker hon skulle vara fin i ljust brunt läder... :)

Här var det snabba puckar, jag hinner knappt posta inlägget innan jag får svar:D

Tackar för detta! Fler förslag? :bump:

Jag tycker brunt läder. Inte ljust, utan mörkt, men inte så mörkt att det ser svart ut. ;)

Annars är svart alltid fint på alla hästar tycker jag. Så länge det är putsat och rent.

Tackar!

KL
Fler förslag? Och ska jag har stål- eller mässingspännen?

jag tycker att du ska ha en rödbrun, typ kastanjefärgad, med mässingsspännen, absolut!

Tycker du ska skaffa en Walsh-grimma. Dom är outstanding!!!:bump::bump:
En brun nyans vore snyggt!!! Walshgrimmorna är mjuka från början o ganska smäckra lädergrimmor vilket jag tycker passar din häst. Kolla in på Aubiose eller bidermans.

KL

Det verkar som om jag ska satsa på en brun grimma :D. Ställningen är:

Brun 4
Rödbrun 1
Ljusbrun 1
Svart 0

Fler förslag? :bump:

Ja, jag tycker också att en ganska smal grimma vore snyggast!

Jag tycker att du ska ha denna:

http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=SE-410310

Jag vet att Panikie här på buka har en sådan, och den var ursnygg på hennes häst! :d :love:

Kostar 379 kr, så den är inte så dyr heller, och ser absolut inte ut som alla andra vanliga tråkiga släta! :love:

Diana

Jag tycker också den grimman är lite rolig. Men är den bra att binda upp hästen i? Det är väl egentligen en haltergrimma som man visar hästen med?

härlig häst, vad är de för stam??

sen en chockladbrungrimma på *mums*....

Jacson :idea: kostar inte skjortan (200-300kr) och är mjuk som smör.

Finns i svart, ljusbrun och brun samtliga med mässingspännen. Tror faktiskt att hon skulle passa i alla färger. Välj den du tycker är snyggast.

607.jpg

Jo, jag vet att de mer eller mindre brukar vara dränkta i silver, men är inte den "runda" en haltergrimma också fast av en annan modell? Eller jag kanske är helt ute och cyklar... Känns inte direkt som att man sätter på en grimma av den modellen när man ska ut och åka transport.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han...
2
Svar
31
· Visningar
1 394
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: Blyger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg