Tips på julshow!

Elanor

Trådstartare
Jag fick idag förfrågan om att ha westernuppvisning på ridklubbens julshow, och givetvis tackade jag Ja. Nu vill jag ha hjälp med att få ihop ett program! Publiken vet lite eller ingenting om western, så det kan vara kul att visa mångsidigheten. Någon som har ideér att dela med sig av? Eller berätta om någon show du deltagit i/gjort!

Sv: Tips på julshow!

på min klubb har de bara barrelrace. lite tråkigt att vi ska visa upp något vi inte tävlar i... min häst kunde då INTE svänga äns i närheten av en riktig barrelrace häst.. i år har jag skippat att vara med, ville visa upp något annat, typ "kadrilj" aktigt, typ 4st som gör olika saker eller något.. iallafall med temat "versiallity".. men nej ingen annan ville göra ngt sådant :(

Tycker du ska rida till "prästens lilla kråka" och så gör du skänkelvikningar (eller öppna) över medellinjen åt båda hållen och avslutar med en stopp "och en slank han ner i diket" :D

du som kan rida din donna utan utrustning måste ju använda det! :laugh:
Kanske visa lite trail och någon annan gren typ western riding och lite reining kanske?
Sedan kan du ju ta av huvudlaget och rida utan :)

Sadeln tänker jag inte rida utan! :rofl: Då blir det ingen galopp i alla fall :D
Joo tänkte rida lite utan träns mest för att visa att det går! Kanske bara demonstrera ett stop med rollback, lite byten ala Western Riding, sidepass över bom, rygga, pressening (Finns ingen bro tyvärr)...

Men ska man köra på endast westernutrustning eller blinga till det med glitter i manen och vita-röda lindor?

Vad trist.... Jag och syrran är typ de enda som rider western uppe på ridskolan så bara att komma i westernsadel är exotiskt :rofl:

Jag blev tillfrågad att ha westernuppvisning på skolan nu till jul men jag tänker tacka nej. Min gren är roping och kan jag inte visa upp det som jag gillar allra mest utan att ja måste träna ihop någon uppvisning som jag egentligen inte ens trivs med så är det inte värt det ^^

Men du är ju så himla duktig och har en toppen häst!! Visa lite reining osv, och sätt ihop någon cool låt som funkar till din idé! :bump: Jag tror du fixxar det jättebra!! Vi vill se bilder!! :cool::angel:

Kram från Malin

Jag vill också se bilder! :rofl: Måste fjäska till mig en fotgraf då,.. shit!
Jag är mest nervös för rida-utan-träns-grejen! Tänk om Liona får för sig att "näe! Nu vill jag springa!" :eek: :D

Då har du ställt upp en tunna i andra änden ridbanan som ni "springer" upp tilll och rundar och vips så har ni visat en snutt barrelrace:idea: :D

Nej, men skämt åtsido, jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig! Det jag har sett av er har sett så samspelt och fint ut så det vore väldigt konstigt om inte uppvisningen också blir det :)

Vad trist.... Jag och syrran är typ de enda som rider western uppe på ridskolan så bara att komma i westernsadel är exotiskt :rofl:

riktigt så illa är det inte på min klubb. men vi är utmobbade. vi får betala ca 1500kr dyrare på manegehyra etc bara för att vi inte håller på med hoppning och dressyr!
TROTS att reining tillhör svenska ridsportförbundet (!!!!!) så som de så ofta gnäller om att vi inte gör... vi e ju med i FEI också -_-

vad är det för klubb du står på egentligen!?? :crazy: Visst har jag fått massor av konstiga blickar, men lika många är intresserade och tycker det verkar skithäftigt med western.

Jag vill också se bilder! :rofl: Måste fjäska till mig en fotgraf då,.. shit!
Jag är mest nervös för rida-utan-träns-grejen! Tänk om Liona får för sig att "näe! Nu vill jag springa!" :eek: :D

Om du inte känner att du vill ta av tränset helt kan du ju bara sätta fast tyglarna och inte hålla i dom så har du ju dom nära till hands ifall Liona bestämmer sig för att hon inte ska stanna. :laugh::idea::bump:

Ja det hade jag också tänkt på! Men jag red henne igår, pigg som :devil: efter vilan och det var inga som hällst problem att rida utan tränset så... jag gör det ändå! :D Känns det inte helt hundra skippar jag bara galoppen!

Jag hoppas att någon jag känner kommer och kollar :(
Isåfall ska dom allt få filma! Annars blir det svårt...

Syrran jobbar
mamma och pappa är i göteborg
Farmor och Farfar är på Teneriffa
Ena kompisen jobbar,...

Så jag hoppas på den andra kompisen! :D

Ja det hade jag också tänkt på! Men jag red henne igår, pigg som :devil: efter vilan och det var inga som hällst problem att rida utan tränset så... jag gör det ändå! :D Känns det inte helt hundra skippar jag bara galoppen!

Det kommer säkert gå kanon!! Hälften vågat, hälften vunnet!!:laugh::bump:

Jätte häftigt! Kanske nått de skulle kunna visa på globen?!:idea:
Eller så skulle man ha en häst som Docs King Calibar och man skulle kunna göra hela showen själv, på en och samma häst!:love:

Tack :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 846
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 495
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka