Tips på hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
T

TotallyLost

Jag söker en hingst till mitt Magritte sto (okänd härst på mammans sida men ngt halvblodsaktigt). Vill ha tips på både dressyr och hopphingstar. Enda kravet är att jag vill ha mycket vita ben så tips på hingstar som ger vita ben tack :bow: :bump:

Sv: Tips på hingst

Robin Z :angel:

DSC00705.jpg

velvvet2.jpg

Lite svårt att säga att en hingst ger 100% tecken, men flera avkommor som jag sett efter Robin Z har haft stora bläsar och vita strumpor, medans andra varit helt teckenfria. :crazy:

Feliciano har gett många avkommor med mycket vitt!

Nygodkände Niveau borde göra det.

Ganesco gav mycket vitt till sina avkommor och fanns kvar på fryst åtminstone härom året.

självklart har jag det. Men jag tänkte inte betäcka förens nästa år och ville först och främst ha dessa tips så kan man ju sålla ut och ändra sig vart efter :)

Väldigt konstigt.. Har du inga andra krav än färgen?
Hon skrev ju tips på både hopp och dressyrhingstar så det tolkar iallafall jag som en hopp eller dressyrhingst med mycket vitt att sålla ifrån.

Magini lämnar en del vitt både breda bläsar och sockor. Ett + är ju också att han lämnar både hopp och gångartshästar och är ELITprem, kan ju vara bra att ta en "säker" hingst då du inte har fulla stammen på stoet.

Magini är redan farfar till stoet, det är väl onödigt att inavla så när det finns så mycket att välja på?

Det finns ju en del hinstar som lämnar mycket vitt, säkrast är nog att välja en hingst som har mycket vitt, eller? Har stoet mycket vitt själv?
Vad heter nu den där käcke Turban Rose sonen? Somnade i soffan o har inga hjärnceller vakna ;).
Och ska du vänta ett helt år med att betäcka är det inte omöjligt att det kommit fler hingstar med mycket vitt, och en del av de andra har försvunnit..
U

Han heter Hellrik. Enligt hingstkatalogen ska han inte vara i avel i år utan tävlas.

Ok, tack för att du fyllde i, det var ett par hjärnceller som hojtade "ja men så vart det ju", när jag såg namnet. Kan ju vara att han kommer att vara i avel nästa säsong :)
U

Sandakan är en av Flyinges hingstar. En bra allrund häst. Min kusin tog ett föl efter honom och fick ett fint och friskt föl nu i sommar.

Dee jost van Dyke? Vitt på alla benen + en stor bläs. Vet ju inte hur mkt avkommorna nedarver, men Dee josts pappa, Colour Rubin har fyra vita höga strmpor ;)

Dee Joost van Dyke skulle väl tyvärr bara vara i avel i år -08?
Annars en supertrevlig hingst somjag själv skulle kunna tänka mig!
Blir kul att se avkommor efter honom!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 586
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 983
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 580
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka