Lejonelle
Trådstartare
Mitt korsningssto welsh/halvblod är dräktig med sitt första föl och jag funderar på att betäcka om nästa år om allt går bra. Egentligen en idiotisk tanke eftersom stoet varken har stam eller prestationer men hon är en supermorsa och väldigt duktig på att fostra unga. I år är hon betäckt med en halvblodshingst. Om vi betäcker om henne nästa år lutar jag åt att försöka få en trevlig allround D-ponny.
Min idealhingst är welshhingsten Candide som jag tycker mycket om men eftersom han endast finns med naturlig betäckning och är liten har jag avskrivit detta av praktiska skäl
. Vill nu ha tips på andra hingstar som kan tänkas passa istället. Stoets största problem i exteriören är att hon är trång fram och något lång i ryggen. Vill ha sunda ben. Min tanke har varit att inte blanda in fler raser men om detta är fel så kom gärna med bra argument på varför. Welshblodet i mitt sto kommer från Kingsettle Tankah.
mvh
Lejonelle
Min idealhingst är welshhingsten Candide som jag tycker mycket om men eftersom han endast finns med naturlig betäckning och är liten har jag avskrivit detta av praktiska skäl
mvh
Lejonelle