Tips på goda kakor gärna med choklad i.

fejko

Trådstartare
Eftersom jag själv nästan aldrig äter kakor har jag lite dålig koll, men en kollega från England kommer i morgon så jag tänkte köpa på mig lite (hon gillar kakor). Gärna sådana som man kan köpa i en vanlig livsmedelsaffär (orkar inte bege mig till ett bageri på morgonkvisten).
 
Min sambo som också är brittisk älskar sådana där dubbla havreflarn med choklad emellan. Det och kardemummabullar är hans favoriter på den svenska kakscenen ;)

Chokladbollar (Gilles på låda är goda!) är ju också lite typiskt svenskt och kunde kanske vara roligt att bjuda på?
 
Eftersom jag själv nästan aldrig äter kakor har jag lite dålig koll, men en kollega från England kommer i morgon så jag tänkte köpa på mig lite (hon gillar kakor). Gärna sådana som man kan köpa i en vanlig livsmedelsaffär (orkar inte bege mig till ett bageri på morgonkvisten).

På Lidl brukar det finnas jättegoda chokladdoppade chocolate chip cookies av olika slag:d
 
Chokladkakor menar du?

Nej, kakor med choklad 😁
Finns i kakhyllan. Homestyle med chokladfyllning är 😍😍😍
50845.png
 
Dubbla havreflarn med choklad röstar jag också på. Så sjukt goda!
Remikexen, tunnare chokladkex med mild mintsmak.
De vanliga ballerinakakorna är ju också toppen!
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
843
Senast: Gunnar
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 725
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp