Tips på få valpen att äta

@joo 1,2dl i dags ranson är åt h-vete för lite! fortsätt som du gör med ca 3/4 dl / mål

Hon är en Bischon Havanais så hon är ingen stor hund. Men matte lastar på en deciliter så får hon äta de hon vill och lämna de hon inte vill ha. Skall ta och väga henne under dagen och se vad hon verkligen väger och se vad tabellen säger.

Hon är en Bischon Havanais så hon är ingen stor hund. Men matte lastar på en deciliter så får hon äta de hon vill och lämna de hon inte vill ha. Skall ta och väga henne under dagen och se vad hon verkligen väger och se vad tabellen säger.
När du märker vilken ungefärlig mängd hon äter, så försök måtta det så hon inte blir tvärmätt - för då finns risken att matvägran kommer tillbaka. En valp ska vara hungrig när maten serveras och gärna äta upp det som serveras :)

Kan tänka mig att en 1/2 till 3/4 dels deciliter 3 gånger per dag är rätt vettig ranson för en valp i den storleken :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 223
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka