Tips på diskret mascara

Alltså nu när jag googlar på mascaror ... Sånt här får mig så full i skratt: Mascara för upp till 300 % mer ögonfransvolym. 300 procent, vem bryr sig och mäter liksom :laugh:
:D

Tänk 300% mer volym - vem vill vandra runt med typ en ekorrsvans ovanför varje öga? Sjukt svårt att se något, skulle jag tro!
 
@the_connemara Du behöver inte svara på min fråga om vattenfast, jag googlade och det finns tydligen båda varianterna. Försökte just beställa till det billiga priset på Lyko men kortbetalningen verkade inte funka så jag har mailat dem.

Tack för tips, alla! :bow:
 
Ett tips för en diskret och lite naturlig mascara-look är att köpa en med en "borstig" borste, alltså inte en gummi eller plastborste med glesare piggar, de ger mer dramatiska fransar. Samt för att få en extra naturlig look så har du antingen svart på överfransarna och mörkbrun på underfransarna, eller så har du mörkbrunt både över och under. Mascaran bygger upp fransarna lite men mörkbrunt gör att det ser mindre "hårt" ut.
 
Alltså nu när jag googlar på mascaror ... Sånt här får mig så full i skratt: Mascara för upp till 300 % mer ögonfransvolym. 300 procent, vem bryr sig och mäter liksom :laugh:

Sånt där säger de alltid i tv-reklamen: "Ny teknologi bakom formulan som gör ditt hår 107 procent fylligare på bara tre dagar" ... Det är så sjukt larvigt :D
Extra larvigt är det om man läser det finstilta i "damtidningarnas" annonser. Mascara-reklam är en favorit - det finstilta där informerar oftast om att modellen har lösögonfransar på fotot...
 
Cliniques mascara (high impact?) är väldigt diskret tycker jag. 189 kr tror jag den kostar. Mest naturlig av de mascaror jag testat i alla fall. Har testat flera maxfactor, någon maybelline, och dior blackout av de jag kan komma på just nu.

Om den är vattenlöslig vet jag inte säkert men jag tror det.
 
Jodå. Greppade närmaste tidning. Första mascarareklamen var Max Factor utan lösfransar. Andra var lite bättre:

B2DB1B48-D8DB-40A4-B46C-595607C9FF3E_zpsko7y0tpi.jpg
 
Jodå. Greppade närmaste tidning. Första mascarareklamen var Max Factor utan lösfransar. Andra var lite bättre:

B2DB1B48-D8DB-40A4-B46C-595607C9FF3E_zpsko7y0tpi.jpg

Men gud, det har jag aldrig sett, jag ser så sällan sådana tidningar :laugh:

Det är lika roligt som rubriker som Hon promenerade bort 50 kg och längst ner i artikeln framgår det att hon samtidigt drog ner kalorierna till 500 om dagen och gjorde en GBP :D
 
  • Gilla
Reactions: Bri
@the_connemara Och den går bort med tvål och vatten?

Lite sent men ja, den finns även som vattenfast. Den vattenfasta var dock inte alls lika bra :(

Den försvinner med varmt vatten (a la vanlig dusch) sedan måste man tvätta under/runt ögonen med något men det går bort jättelätt. Jag har lite olika milda rengöringsprodukter till ansiktet och det försvinner superlätt!

Den vattenfasta försvann jättelätt med en simpel ansiktsrengöringsolja (till mineralsmink vanligtvis).

Bland det bästa är nog borsten! :love:
 
Lite sent men ja, den finns även som vattenfast. Den vattenfasta var dock inte alls lika bra :(

Den försvinner med varmt vatten (a la vanlig dusch) sedan måste man tvätta under/runt ögonen med något men det går bort jättelätt. Jag har lite olika milda rengöringsprodukter till ansiktet och det försvinner superlätt!

Den vattenfasta försvann jättelätt med en simpel ansiktsrengöringsolja (till mineralsmink vanligtvis).

Bland det bästa är nog borsten! :love:
Jag beställde just den vattenlösliga, kortbetalningen funkade bättre på ipaden. 109 var ju klart billigt så tack för tipset :)
 
Älskar beskrivningen:
Loreal Paris Volume Million Lashes Mascara
Den miljoniserande borsten har många mjuka piggar som kommer åt varje frans. En ny smart behållare ger exakt mängd formula för 100% klumpfritt resultat.
:D
 
Älskar beskrivningen:
Loreal Paris Volume Million Lashes Mascara
Den miljoniserande borsten har många mjuka piggar som kommer åt varje frans. En ny smart behållare ger exakt mängd formula för 100% klumpfritt resultat.
:D

Ja, jag såg också det där med den miljoniserande borsten. Kan bara bli bra! :D
 
Samma med mig, jag behöver ingen annan, och det är det enda jag inte köper ekologiskt. Jag skulle förmodligen se ut som en panda med en icke-vattenfast mascara eftersom jag är van med det sen 10+ år.

Edit: Det bästa av allt är ändå att jag behöver inte kladda med tvål eller annat otäckt i ögonen eftersom varmt vatten löser upp mascaran.
 
@Basilika

Köper också i princip bara ekologiskt mineralsmink men marscaran sitter hårt inne att byta! Har testa några genom åren som låter liknande på deras beskrivningar men har gett upp efter ett fåtal försök.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp