Tips på bra nappflaskor

P

Piffelina

Det börjar närma sig att köpa nappflaskor nu då jag är i v 35. Till dottern har vi NUK men jag är inte jättenöjd med dem. Hålen är för små så vi har alltid fått klippa upp dem något för att det ska rinna ut någon välling.
Eftersom jag troligen inte kommer amma kommer flaskorna användas flitigt och något strul med dem orkar jag inte med.

Så vilka är ni andra nöjda med? Jag har endast provat NUK så jag har ingen koll på de andra som finns. Jag tänkte köpa hem två olika märken ifall bebisen inte gillar den ena, man vet ju aldrig med de små liven :D

Sv: Tips på bra nappflaskor

Tycker att philips avent har fungerat bra.
Iofs har jag inget att jämföra med då jag inte provat med några andra, det har inte behövts.

jag använder gekås flaskor, inga problem med dem, iofs använder vi semper 2 fortfarande så har ingen aning om hur det funkar med mer grovkornigt.

Jag kör på MAM Ultivent, har köpt större nappar allt eftersom.
Nöjd, och fina färger.

Jag har också mam och de är dessutom fria från såndär plast.... De flesta mam iaf, man får läsa på dem.

Men varför köper ni nappar med små hål då ? Gå upp en stl eller så. Eller är alla deras nappar små i hålena ? Man behöver ju inte promt följa anvisningarna, tex 6 månader + litet hål osv....

Har aldrig haft problem med sådant. Har köpt nappflaskor lite här och där. Apoteket, Hemköp, nån babyaffär mm mm. Napparna har byts ut i takt med vad hon druckit, och nappar köpte jag presis överallt på varenda affär..tyckte jag.

Svarar alla

Gekås funkar inte eftersom jag nästan aldrig är där. Senaste besöket var för 1,5 år sedan ;)

Philips avent har jag hört lite negativt om av två mammor, minns dock inte vad som de var missnöjda med. Jag ska kolla med dem i veckan.

MAM fick jag just rekommenderat av en kompis som använt till sin dotter. Jag kollar just nu på deras webbsida vad för produkter som finns. Lutar åt att vi provar deras saker.
Ni som använder/använt deras saker har ni upplevt något negativt med dem? Oavsett ålder på barnet som använt dem?

Men varför köper ni nappar med små hål då ? Gå upp en stl eller så. Eller är alla deras nappar små i hålena ? Man behöver ju inte promt följa anvisningarna, tex 6 månader + litet hål osv..../QUOTE]

De har tre olika storlekar på sugdelen och vi har bytt flera månader innan deras rekommendation men problemet är alltid desamma :(

Jag skulle satsa på flaskor fria från plasten Bisfenol A. Det är rätt många flaskor på marknaden som innehåller plasten ( dock i liten mängd ), men eftersom det finns fria flaskor känns det lite tokigt att inte köra på en sådan flaska. Undvik flaskor märkt PC som står för polykarbonat.

MAM ultivent är fri ( och dessutom så kallad kolikflaska, vilket är bra för små bebisar ).
Esska vet jag gör flaskor som inte är fria från bisfenol, men googla får du säkert upp listan!

Jag kan varmt rekommendera MAM Ultivent, vi har använt deras flaska från start. Nu när vår dotter dricker välling och är över året så har vi bytt till MAM drink easy ( som också är fri från gifter ).

Senast ändrad:

de är jobbiga att diska. När sonen var pytte och åt 20-30 ml åt gången använde jag esskas lilla med deras ergonomiska napp. Sen gick jag över till ultivent när han åt färre mål per dag. Nu har han drink easy.

Min syster rekommenderar bara Mams ultivent till mig :) Hon har fyra barn och aldrig haft något bättre.
Jag har redan köpt en rosa och en med hjärtan på ;)

Tack det ska jag tänka på :)
Gillar MAM mer och mer så jag ska kolla på deras produkter när jag är i mataffären imorgon.

Okej, då blir det till att maken får diska varje gång :angel:

Jag rekomenderar ocksa MAM Ultivent.
Vi köpte den och Dr. Brown, Dr.B fick dottern inte ut ngn alls men Mam har alltif fungerat bra. Har haft alla olika storlekar pa nappen. Vet inte om det var Mam ngn tyckte var kranglig att diska, det tycker inte jag isf.

Har köpt lite överallt sen köpt olika nappar tills vi hittat rätt.
Med Rasmus körde vi med någon form av kolik-napp. Den har ett lufthål i nappen och när barnet suger tag öppnas hålet. Inte som vanliga nappar som de måste suga så de blit undertryck i flaskan förs.
De blev inte några bubblor i ersättningen heller.

Det är fyra dela att diska varje gång :crazy: Äter de kanske 10-12 ggr per dag så ruttnar man. Men har man ett barn som bara äter ett par gånger per dag så förstår jag att det är enklare. Som jag skrev åt vår son kanske 20-30 ml åt gången och ställa sig och diska alla fyra delar VARJE gång var faktiskt lite overkill...

Jag håller med i att det är lite halvbök att diska om man ger ersättning helt. E åt också lite och ofta så vi köpte på oss många MAM så vi skulle slippa diska jämt :)

Hej!

Nu när Martin bara äter välling ur flaska är Mam Ultivent helt suverän med "största" nappen.
Dock funkade inte flaskan då han fick ersättning (med minsta nappen). Det kom för fort så han bara hostade och spottade :( Den flaskan som funkade bäst då var Tommee Tippee. Blir inte heller nåt vacum då det finns en ventil i nappen. Dessutom var den flaskan lättare att diska än mams :)

Vi har haft 6 flaskor (4 stora, två små), då slapp jag diska sena kvällar och på nätterna. Hon åt ersättning/urpumpat från start. minsta nappen (1) sen gick vi upp till (3) vid ca 4-5 månader, nu kör vi på 3X som är bra till välling. Småflaskorna dricker hon vatten ur.

Jag använder flaskborste (sån med skumgummibotten, bambino, tror jag) och skurar ur flaskan, sen tar jag isär den och tar botten och packning.
Använder tandborste till nappen. Börjar med HETT vatten, sen avslutar jag med att skölja kallt.
VAnesak, helt enkelt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 158
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka