M
Mascot_lover
Sv: Tips på bra förstahund?
Faraohund annars..? Fast är lite osäker på om det är en vinthundsras eller ej..
Faraohund annars..? Fast är lite osäker på om det är en vinthundsras eller ej..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cillamuffins skrev:fast funderar man på en rottis är nog inte will-to-please det allra viktigaste...?
Paint It Black skrev:Det var förvånande, jag trodde att curlyn var en av de mest aktiva retrieverraserna.
Mycket smartPaint It Black skrev:Jag har aldrig sagt att jag tänker skaffa en rottis, bara att jag skulle vilja ha en. Jag bestämde för längesedan att lägga rottisplanerna på hyllan tills jag har mera erfarenhet.
jackrussellterrier skrev:Mycket beror väl på storleken på din lägenhet.Har du en relativt liten lägenhet kan du inte ha en så stor hund som du tänkt dig.Hunden behöver rörelse yta inomhus också.
Paint It Black skrev:Om jag ska vara riktigt 100% ärlig så vill jag helst i världen ha en rottweiler, en hane. Jag har läst och pluggat allt jag kommit åt om rasen, men är rädd att en uppfödare skulle neka mig en valp pga min oerfarenhet. Dessutom har folket på andra forum avrått mig, eller sagt att jag borde skaffa en tik. Jag vill inte ha en tik, så är det bara.
Och ja, jag vet att en rottis kräver mycket aktivering och motion. Men skulle jag ha en rottweiler, så skulle jag vara villig att jobba med den. Alla andra hundraser känns det som "skit samma" med...