Tips på barnkalas!

Mikan

Trådstartare
Min son fyller snart 7 år och jag har idé torka. Vad ska jag hitta på för något på barnkalaset?
Funderade på att ha ett tema, typ piratparty eller disco.
Någon som har tips och bättre fantasi än vad jag har just nu?
Dom är inte så många i hans klass så det blir kanske max 10 barn
 
Sv: Tips på barnkalas!

VAd tycker din son om för något då?
Men ett tema tycker jag verkar som en bra idé!
Jag anordnade lekar för min bror förra året då han fyllde 7 och då hade dom en slags skattjakt kan man säga.
Man börjar att ta kort på något och så får dom leta upp det som är på kortet.. Där ligger ett nytt kort med en ny figur på så håller man på så ett tag tills man beslutar att där ska skatten finnas..
Kanske en bra idé på piratjakt..
Men tänk på om du har tema att det inte är tvång att vara utklädd.. Vet många barn som kan tycka de är läskigt.. Så ättre om du typ skriver att ni får gärna komma utklädd efter temat!

Hoppas det går bra med kalaset!:D
 
Sv: Tips på barnkalas!

Finnsmasor av skojjiga teman speciellt om man vill ha maskerad :bump:

Monstertema: Typ som Halloween :) ormbål, gröna popcorn, färgat potatismos och korv till mat Och givetvis får bara monsterklädda barn komma :D
Polistema: Munkar och hamburgare för hela slanten (de vuxna som organiserar det hela kan klä ut sig till specialstyrka)
Riddartema: Blanka rustningar och svärd. Draktårta, grillspett eller nån köttbit och nått riddaraktigt till:D

Annars kan det ju vara kul att böanda in nått av din sons favorit färger, tv program eller djur som ett tema i festen.
Tex. om hans favvo färg är grön så "måste" alla vara grönklädda och all mat som serveras vara grön:)
 
Sv: Tips på barnkalas!

Sök lite på nätet på tema barnkalas osv. Det finns en uppsjö av tips och teman. En del är urhäftiga! Det finns allt ifrån recept till lekar till länkar där man kan köpa vissa saker osv (men det hoppar åtminstone jag över)

Har testat sjörövarkalas och det var VÄLDIGT lyckat. Ungarna älskade det. Bland annat sprejade vi vanlig sten med guldfärg och gömde. Sedan fick alla leta reda på tre guldklimpar var att ta hem. Sambon fick vara Kapten Blod och vi skrattade så gott när barnen var rädda (Förlåt mitt dåliga skämt kunde inte låta bli :D ) De fick gå in och känna på hans läskiga krokhand (en galge), på hans träben (:eek: fast här menar vi benet, inget annat... dvs sopskaftet) och som pricken över i:et fick de känna under hans ögonlapp i hans skadade öga, jätteurk. (En halverad apelsin). Gjorde man de här sakerna fick man ta del av hans skatt, vilket var en godispåse var.

Allt detta och myyyyyycket mer finns på nätet!

Lycka till!
 
Sv: Tips på barnkalas!

Tack för alla tipsen. Ska fråga honom vilken typ av kalas som han helst vill ha.
Funderade lite på att hyra gympasalen i skolan och ha kalaset där, då är man inte så väderberoende, samt att det finns en massa roliga grejor att använda..
 
Sv: Tips på barnkalas!

Va roligt det låter! ser fram emot att få ordna barnkalas åt mitt kommande barn:)
Vad blev det för tema???
 
Sv: Tips på barnkalas!

Har inte hunnit prata med honom ännu, jobbar.... jag får planera lite i påsk!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 420
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 595
Senast: Juli0a
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 878
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 338
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp