Tips på att få kräsen häst att äta fodertillskott

Bison

Trådstartare
En hgäst i stallet ska äta Biosynov men tycker att det smakar blärk.
Har provat att blanda i betfor och det vanliga kraftfodfodret men den kollar bara på maten och ger oss den där typiska mig lurara ni inte blicken :devil:
Hur ska vi få den otacksamma åsnan att äta??

Sv: Tips på att få kräsen häst att äta fodertillskott

Jag brukar blanda med sirap och sätta det i en tvättad avmasknings spruta eller en annan spruta av liknande typ.
Funkar bra till medicin mm.

det är ju ganska mkt pulver i en påse :crazy:
Men tack iaf :)
Ngn annan *puttar*

Prova att blanda det med kli - det brukar funka!!

Jag blandar med Krafft Rehab. Blöter upp det så det blir som en mixad soppa och blandar i pulvret. Ibland måste man börja med 1g och öka gram för gram men detta är det som fungerar bäst på min mycket kräsna häst.

kan fungera att blanda med honung (typ göra som en godisboll) eller att göra honungsvatten och sedan blanda med pulvret och det vanliga kraftfodret.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 491
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 852
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 330
Senast: calm
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 520
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama