Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det känns som jag ska kräkas. Jag får mig alldeles för lite, kanske en tredjedel eller mindre än vad jag borde. Och det ger problem. Jag går runt som i en bubbla, huvudet snurrar, jag blir svag och trött i kroppen så mina vanliga promenader blir svårare.
Jag har behövt gå ner i vikt rent objektivt för att jag varit överviktig men nu har jag rasat i vikt i ett tempo som man ju önskar egentligen om man vill gå ner i vikt men jag vet att det går för fort. Kläder passar inte, vissa ben börjar sticka ut och jag mår ju inte bra. Jag skulle behöva gå ner lite till men på ett mer hälsosamt vis och inte för att min kropp vägrar ta in mat.
Jag vet en sak som kanske spelar in men det här började långt innan.
Är det någon som varit med om liknande? Att må illa hela dagarna och ha svårt att äta?
Jag provar lite allt möjligt men just nu äter jag mest smörgåsrån, yoghurt, skorpor och någon apelsin. Vilket inte är så varierat och nu börjar jag må illa även av skorpor och vet inte vad jag ska äta istället, det går ju inte att leva på smörgåsrån. Yoghurt går ok, det får jag i mig på kvällen så tänkte testa det till lunch.
Vad finns det för ”snäll ” mat? Som inte smakar så mycket så man inte märker att man äter, gör en mätt på liten mängd, inte ger illamående?
Hur blir man av med illamåendet? Tips?
Snäll mat som inte smakar då mycket: barnmat på burk. Milt, snällt mot magen och lätt att äta. Dyrt i längden men kan kanske hjälpa dig att komma igång att äta och ge dig lite energi.