Bluefish
Trådstartare
Behöver lite tips och råd ang aktivering av hund! Tanken är främst att hunden ska bli mentalt trött och få jobba lite under den tid den är hos mig. Men jag har kört fast lite vad gäller aktiviteter. Vid promenader gör vi lite vardaglig lydnad, alltså typ sitt, ligg, fot. Försöker ha henne lös och öva inkallning så ofta som möjligt, men det känns inte heller som att det ger henne så mycket mer än att hon blir väldigt glad
. Sökt korv och vantar både inne och ute, men bara korta spår. Simma blir svårt och leka är hon inte intresserad utav.
Har börjat nosa på inkallning med hinder men mer då? Det börjar kännas lite tjatigt nu med samma kommandon hela tiden. Och hon känns inte så arbetad som jag önskat efter en omgång. Det är en ganska stor hund, 3årig rottis. Någon som har tips på övningar och aktiviteter att dela med sig utav? Både inomhus och utomhus! Hjärngympa alltså, en långpromend gör varken från eller till.
Har börjat nosa på inkallning med hinder men mer då? Det börjar kännas lite tjatigt nu med samma kommandon hela tiden. Och hon känns inte så arbetad som jag önskat efter en omgång. Det är en ganska stor hund, 3årig rottis. Någon som har tips på övningar och aktiviteter att dela med sig utav? Både inomhus och utomhus! Hjärngympa alltså, en långpromend gör varken från eller till.