Tips om bra trampolin?

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Rockport

Hej. Jag vet att många är imot trampoliner och vet att det kan hända olyckor, men nu vill jag ha tips på vilka trampoliner är värda att köpa. Vi ska ha nät runt den.
:bump: :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Tips om bra trampolin?

Som röntgenläkare som ser alla sönderhoppade armbågar skulle jag se till att det från början fanns en regel om att man hoppar en i taget! Absolut viktigast för att minimera skador. Någon märkesskillnad på mattan har jag däremot inte noterat.
 
Sv: Tips om bra trampolin?

Vi köpte våran hos Billiga Nisse eller vad dom heter i Västerås.
Den gick på 1300 har jag för mig och det är den största modellen.
Den har varit jättebra och jag upplever den som väldigt stadig. Det här blir tredje säsongen för den.

Peppar, peppar så har vi aldrig haft någon olycka, inte ens något litet utan ungarna har bara haft roligt med den. Men så är vi också stenhårda på regler gällande studsmattan. Dom får hoppa två i taget. Vi vet att tillverkarna förespråkar en och en, men då hade vi lika gärna kunnat låta bli att köpa någon öht för då tycker ungarna iaf inte att det är ngt roligt.

Dom får ALDRIG hoppa fler än två, gör dom det så blir det hoppförbud resten av dagen. ( har hänt en eller två gånger )
Dom får ALDRIG hoppa när det regnat eller när mattan är blöt av annan anledning.
Dom får ALDRIG hoppa ner på knä eller göra övningar som inte är inarbetade innan.
Slutligen så får dom ALDRIG hoppa ner på marken från studsmattan. Dom får ta det försiktigt neråt, det kan bli oerhörda sättningar i ryggen.

Tror inte att det var några fler regler, fast dt var iofs inte det du frågade efter... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 218
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Modest
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 742
Senast: Gunnar
·
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
800
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp