Tips om bra insektsmedel (Sammanslagen)

Sv: Bästa insektsmedlet?

apoteket och ridsportbutik!

ps om man blandar rb 86 med ljummet vatten, så blander det sig bra!!

Finns att köpa på nätet, bland trädgårdsutrustning.

RB klumpar ihop sig så fort temp. i vattnet sjunker. Det blir då stopp i sprutmunstyckena.

kl*

det bästa jag har testat är veredus (kommer ej ihåg vad den heter).. :D superbra! switch är ju också bra, men min ponny är allergiskt mot den :(

Equimin eller nått liknande namn heter det jag använder - är en turkos flaska iaf. Mycket , mycket bra!

Jag har MJ:s djursalva. Började med den då jag har en eksemhäst o den läkte o lindrade själva eksemet så bra, sedan visade den sig ha mycket bra effekt på knott o andra kryp också så gnor in min andra häst med den.

Andra produker har ej fungerat särskilt bra utom den hemgjorda med citronella o andra oljor mot flygande kryp. Billigt att göra själv förresten.

RB 86 :lov: Men det måste stå varmt innan du använder det för att det ska blanda sig ;)

Och det hjälper mot både insekter och fästingar! Sprutar på hunden ibland ;)

Sv: Tips om bra insektsmedel

Ja, det måste det vara,de hade en som höll i 4 timmar och en som höll i 8 timmar.

Måste säga att jag blev förvånad att det var så pass bra.

Nej...det är inte förbjudet, däremot så förbjöds ett medel som innehöll hjorthornsolja...MEN av helt andra orsaker.

Har provat Switch och här uppe i norr är det fullkomligt värdelöst. Funderar på denna RB 86 och om man blandar i lite av vanlig myggolja oxå(typ Bäckolja eller liknande)för att få än bättre effekt. Vill gärna ha tips om bra myggmedel med tanke på att man bor i myggens Mecka= norrbottens inland.

någon som har något bra medel mot klåda? har en häst som börjat klia mankammen... är behandlad med swish för knott och fästingar men klådan verkar bero på ngt annat... något tips?:confused:

Balderum Norr skrev:
Jag har MJ:s djursalva. Började med den då jag har en eksemhäst o den läkte o lindrade själva eksemet så bra, sedan visade den sig ha mycket bra effekt på knott o andra kryp också så gnor in min andra häst med den.

Andra produker har ej fungerat särskilt bra utom den hemgjorda med citronella o andra oljor mot flygande kryp. Billigt att göra själv förresten.

vart kan man få tag i MJ:s djursalva då? låter som ngt bra att testa...

jag har ett hemmagjort recept, fungerar alldeles perfekt. det värsta är att det stinker i hela huset när mna kokar ihop det :P

Balderum Norr skrev:

Vart kan man köpa citronella olja?

Mentan skrev:
Jag har Renons flugmedel och Switch, mycket bra enligt mig :)

Använder själv denna kombination och det är inte ett kryp som vill va i närheten av min häst. :rofl:

Jag använder just nu Flusa som visserligen är för kor och får men som funkat på mina hästar iallafall. Man måste dock tänka på att om man rider under betessäsongen får man inte lägga en sträng där sadeln ska ligga utan bara på halsen och bakdelen. Jag la på första strängarna idag för myggen har vaknat liksom flugor och fästingar...brrrr:crazy:

Sv: Tips om bra insektsmedel

Var just inne och tittade på Näckens hemsida. Är det solmjölken som är bra eller vilken är det?

Dum fråga, kan man ha flugtäcke hela dagen. Är det dåligt för huden att ha det på för länge?

Sv: Tips om bra insektsmedel (Sammanslagen)

Ja det är solmjölken med björkdoft.
Har använt den själv och den funkar jättebra.
/Elisabeth

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, en häst jag rider och sköter om har exem som hon får av knott m.m. Hon får köttsår över hela manen och svansen och hon går och...
Svar
12
· Visningar
907
Senast: Belethien
·
E
Hästvård Nu börjar flugorna o myggen komma o jag behöver guide hjälp genom flugmedels djungeln! Vilket flugmedel är bäst, :confused...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: Nora
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka