Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bigganl skrev:Jag kokar upp 1 liter vatten med 4 msk Timjan. Det får stå över natten för att sedan silas och så tillsätter jag 2 kl vanlig Grönsåpa. Har haft det i 4 somrar nu och det funkar jättebra.
Jenny1 skrev:Och för mig funkar inte Probs hästdeo så bra... Det är bromsar ändå, men det hör till de bättre insektsmedlen. Det och RB86, som fortfarande är det bästa jag testat men också det krångligaste... Har gett upp sprayen på RB och kör med gummihandskar och trasa, hopplöst kladdigt...
Carran82 skrev:Det där var baske mig det bästa myggmedlet jag någonsin provat som var hemmagjort, men däremot luktade det inte hallon direkt, men det får man stå ut med! Rekommenderas!
Halvblod_Rider skrev:någon som har erfarenhets utav Renons?
fungerar den mot bromsarna?
Grålly skrev:Varför går det inte lika bra å spreja RB86?
Pontiac skrev:hejsan!
Jag är så trött på alla flugor, myggor m.m på sommaren, som bara biter hästarna. och alla flugmedel som man köper är så himla dyra. Jag brukar blanda eget flugmedel o spraya på min häst på sommaren, men det fungerar inte jätte bra. Jag blandar vitlök, citron, äppelcidervinäger o vatten.
är det någon som har något annat bra tips på hur man bladar sitt egtet flugmedel?
jätte tacksam för svar!
bigganl skrev:Oj, 2 dl ska det vara.
Till Antiqua: Det kokar inte i solen. (Men grannen som också använder detta på sin vita islänning fick en skinande ren häst när hon sprutat honom och det strax efter kom en störtskur regn. Han blev verkligen kritvit.)