AgentCarter
Trådstartare
Alltså, det händer saker här! Jag kan se en ände av vårt "tillfälliga" boende!
För er (många) som inte vet så har vi bott i en mindre stuga i väntan på att flytta till ett av de större husen, efter några turer om vilket hus vi skulle ha så blev det ett hus från ca 1800 någon gång som storrenoverades ca 75 med de vanliga tillbehören (plastmattor)
Kanske redan till nästa sommar kan vi börja, men det återstår att se.
Vi var först inne på att använda nuvarande köket som stomme men nu lutar det mest åt att riva allt och köpa något nytt kök. Att det blir ett lantkök/sekelskifteshus är självklart, både med tanke på huset och vår smak.
Har fått överge tidigare bestämda tapeter och blir nog istället en som chili postat i tapettråden
Dock om ni vet några ljusa med skogsdjursmotiv får ni gärna posta!
Men, har ni några bra tips? Något som ni inte trodde ni behövde men var alldeles oumbärligt i köket?
Vad tror ni är smarta lösningar?
Vad behöver man i ett kök? Vad är jag hade klarat mig utan men är bra att ha?
Kakel bakom diskbänken? något plastmatrial?
En ho i rostfritt stål eller något annat?
In med tips och berättelser om ert kök!
Vi hade tänkt ha lite udda planlösning på ett plan, kommer inte ha kyl och frysskåp bredvid varandra utan kommer ha dem på var sin sida av en inbyggd bänk som kommer vara bak plats.
Ska försöka göra en ritning i paint sen!
För er (många) som inte vet så har vi bott i en mindre stuga i väntan på att flytta till ett av de större husen, efter några turer om vilket hus vi skulle ha så blev det ett hus från ca 1800 någon gång som storrenoverades ca 75 med de vanliga tillbehören (plastmattor)
Kanske redan till nästa sommar kan vi börja, men det återstår att se.
Vi var först inne på att använda nuvarande köket som stomme men nu lutar det mest åt att riva allt och köpa något nytt kök. Att det blir ett lantkök/sekelskifteshus är självklart, både med tanke på huset och vår smak.
Har fått överge tidigare bestämda tapeter och blir nog istället en som chili postat i tapettråden
Dock om ni vet några ljusa med skogsdjursmotiv får ni gärna posta!
Men, har ni några bra tips? Något som ni inte trodde ni behövde men var alldeles oumbärligt i köket?
Vad tror ni är smarta lösningar?
Vad behöver man i ett kök? Vad är jag hade klarat mig utan men är bra att ha?
Kakel bakom diskbänken? något plastmatrial?
En ho i rostfritt stål eller något annat?
In med tips och berättelser om ert kök!
Vi hade tänkt ha lite udda planlösning på ett plan, kommer inte ha kyl och frysskåp bredvid varandra utan kommer ha dem på var sin sida av en inbyggd bänk som kommer vara bak plats.
Ska försöka göra en ritning i paint sen!