Tips mot åksjuka?

Det finns några väldigt udda glasögon mot åksjuka, och jag såg en rätt bra vetenskaplig förklaring på varför dom faktiskt funkade (men vad det va för nån förklaring kommer jag inte ihåg :angel:) folk som provat dom verkar nöjda men känner tyvärr ingen som provat själv. Min mamma blir otroligt åksjuk på främst båt så jag kollade upp glasögonen till henne, hon tyckte dock inte att hon åkte båt tillräckligt ofta för att prova

Jag har aldrig mått så illa som när jag testade Calma. Så vidrigt! 😅

Vara sval, mätt och titta ut hjälper mig mkt.
Sjukt äckligt! Kan fortfarande känna mig illamående bara jag tänker på smaken eller känner smaken på nån annan typ av godis/halstablett.

Till TS
Växte upp EXTREMT åksjuk. Är fortfarande väldigt känslig men att åka regelbundet samma sträcka gör mig mindre känslig. Första gången på tunnelbanan på 6 månader är äckligt, efter några veckor av regelbundna resor så känner jag inte av det längre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV