Tips mot åksjuka?

Det finns några väldigt udda glasögon mot åksjuka, och jag såg en rätt bra vetenskaplig förklaring på varför dom faktiskt funkade (men vad det va för nån förklaring kommer jag inte ihåg :angel:) folk som provat dom verkar nöjda men känner tyvärr ingen som provat själv. Min mamma blir otroligt åksjuk på främst båt så jag kollade upp glasögonen till henne, hon tyckte dock inte att hon åkte båt tillräckligt ofta för att prova

Jag har aldrig mått så illa som när jag testade Calma. Så vidrigt! 😅

Vara sval, mätt och titta ut hjälper mig mkt.
Sjukt äckligt! Kan fortfarande känna mig illamående bara jag tänker på smaken eller känner smaken på nån annan typ av godis/halstablett.

Till TS
Växte upp EXTREMT åksjuk. Är fortfarande väldigt känslig men att åka regelbundet samma sträcka gör mig mindre känslig. Första gången på tunnelbanan på 6 månader är äckligt, efter några veckor av regelbundna resor så känner jag inte av det längre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 140
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 894
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 986
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar