Moacaro
Trådstartare
Vill ha hjälp att sluta vara så ledsen över min sålda sköthäst. Han stog i en box/hage i ca 3år utan nån som brydde sig om honom så jag kom till honom varje vecka. Jag red, träna och rykta honom i ca 2 år och en dag fråga en som har en ardener valack fråga vem jag skulle ta hand om och jag svara med glädje att jag skulle ta hand om honom. Hon berättade att han hade sålts en dag när jag inte var där. Jag gick och satte mig i en liten reserv sadelkammare och sms:a alla som kände honom och alla blev jätte ledsna. Ca 1 månad senare förlorade jag klassen, min bästis och killen jag gillade, ca 2 veckor senare fick jag reda på att min älsklingshäst på ridskolan skulle avlivas samma dag som min andra bästis rammlade av under en ridlektion och nästan bröt benet. Men oavsett vad glömmer jag aldrig min sköthäst, jag älskade honom och han älskade mig tillbaka. Jag träna honom inte så länge men jag kunde få honom att göra sånt som för en vanlig häst kan ta ca 5-6 år att lära sig. Han kom alltid springande till mig i hagen och han är inte som en vanlig häst, han är mycket mycket bättre. Glömmer honom aldrig men önskar jag kunde sluta vara så ledsen så om någon varit med om nåt liknande och har något tips snälla skriv då