Tips för vinklade bakben?

Friggan

Trådstartare
Red lektion för en helt ny instruktör för ett tag sedan, fick en del att jobba på, och fick också höra (vilket jag anat innan) att hon vinklar inte sina bakben. Hon är bra på att sätta dem långt under sig, men inte vinklar hon eller lägger vikt på dem.
Det är tydligen ganska typiskt för femgångare.

Så, tips på att komma åt detta? Tilläggas bör att galoppfattningar inte är ett alternativ, eftersom jag ska försöka undvika att galoppera på henne än så länge, eftersom det bara resulterar i häst som sticker, tar bettet och lägger sig på framdelen.
Alltså, några andra tips för att komma åt och få hästen att vinkla bakbenen och lägga vikt på dem? =)

Sv: Tips för vinklade bakben?

Övergångar, tempoväxlingar, backa, halt, igångsättning osv, mkt aktiv ridning helt enkelt.. Ja eller enkelt och enkelt...

Sidvärtsrörelser, öppna och sluta m.m. Allt detta i skritt. Var noga att hästen verkligen trampar under sig och lägger sin vikt på inre bakbenet. De här rörelserna kan du göra antingen uppsuttet, men ännu hellre från marken i början. Då ser du bättre om hästen trampar rätt.
Tömkörning/longering över cavalletti, då måste de också lyfta och vinkla benen för att inte slå in bommarna.

Ovanstående om kaveletti, øppna sluta e t c stæmmer. Rida i skogen dær det ær riktigt ojæmt ær också jættebra. Ær det før brøtigt kan du ju alltid hoppa av så får du fin motion sjælv också. Visste du att en del folk med ryggont blir bra i ryggen av att kliva omkring i skogen øver ris, stubbar och stenar... Det ær helt naturligt før både folk och fæ.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 918
Senast: Araminta
·
  • Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 524
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar