Tips för att få Moa att skratta!

Comfort

Trådstartare
Ja detta är en rent otroligt löjlig tråd!:D

Moa har skrattat riktigt två gånger. Första gången var när jag satt och väntade på läkaren (skadeglädje tidigt?) och andra när jag munpruttade henne på magen.

Inget av detta har funkat igen:p

Så nu vill jag ha lite ideer från er, vad har funkat på era barn?
kanske Moa kan tycka att nåt av det är skitroligt med:D

Nu är hon ju ändå 3 månader och 11 dagar så det börjar bli dags att få våra hjärtan att smälta lite till tycker jag:banana:

Sv: Tips för att få Moa att skratta!

Snäckan gjorde likadant när hon var ungefär lika gammal som din, en 10 minuters skrattattack när hon bubblade över- sedan intet förrän en månad senare. Nu varvar hon fniss och gapflabb:D

Att jag säger BU! är jättekul, samt att väsa:nuuuuu kommer jag ooooooch taaaaar dig! -helst ska jag se lite småfarlig ut samtidigt.

åååhh jag dör vad gulligt!! :love:

Tyvärr funkar det inte än, när man killar eller munpruttar henne på fötterna verkar det kittlas, för hon sliter antingen till sig foten eller sparkar till mig på munnen rejält:D

Moas skratt var väl inte direkt nån stort, mer -hehehe, och sen var det över :laugh:

Hon ler typ hela tiden så ett glatt barn är hon, så nu får skrattet ta och komma:devil:

Ha ha, jag förstår precis hur du känner =)

My har ju varit tidig med det mesta, men skrattet tog låååång tid innan det kom! Hon hade så mycket andra "glädjeljud" för sig, så skrattet kom liksom inte i första hand när hon blev glad. Jag försökte också med allt, kittla, pruttljud på magen, fjanta mig och göra saker hon log av osv... men inget hjälpte. När hon väl skrattade någon gång försökte jag ju göra det som utlöste skrattet massor av gånger, men då gick det aldrig igen.

När hon var fyra månader ca kom det lite oftare, men bara om jag gjorde pruttljud på insidan av hennes lår. Sen helt plötsligt släppte det och sen skrattade hon även när man gjorde sig lite lustig, här nästan 6 månader:
http://www.youtube.com/watch?v=bi2e_tJ4G54

Nu skrattar hon ofta när hon tycker att något är roligt och när hon blir kittlad (och det är väl för väl för nu är hon ju ett år!), så det kommer sinom tid!

//Julia

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka