Sv: Tipps motages tacksamt...
Han verkar vara på bättringsvägen *peppar, peppar*.
Igår kväll verkade han inte ha riktigt lika ont.
Vi gick ner till ridhuset- jag vågade inte titta på honom på hela vägen men jag hörde att han hade ont.. usch så vidrigt.
Precis när jag suttit upp tänkte jag "herregud, det här går aldrig" men efter en liten stund slappnade han av- han var nog beredd på att det skulle göra ont. Kändes ok att rida även om han föredrog att belasta alla fyra ungefär lika mycket och inte ville lägga för mycket vikt på bakbenen- men han var underbar och han brukar säga till på skarpen om det gör ont! Men det är hemskt att sitta på helspänn ifall ifall något skulle kännas anorlunda..
Väl tillbaks i stallet blev det inte lika mörka ringar efter hovarna och han såg mer eller mindre ut som vanligt när han gick in i boxen. Han verkade till och med bättre efter ridning???
Idag har det REGNAT O VARIT PLUSS!!! Så jag hoppas han har hafft en härlig dag idag, borde ju vara mjukare i marken även om tjälen är kvar! Måtte det bli riktigt mjukt så vi kan skritta ut en runda som planerat på lördag (mig spelar det ingen roll men han uppskattar det oerhört.. ).
Tack för alla tipps, nu blir nästa problem att leta reda på en ny hovslagare.
Och det lär inte bli så lätt för vi känner till de flesta häromkring allt för väl...