Ingen dum idé

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen dum idé
Tack så mycket!Visa bifogad fil 66010
Jag använde min 3d skrivare så jag skapade dessa hårspännen annars gör jag inte smycken.
@Zinfernia dina smycken är fantastiskt vackra
Har för kort hår. Gjorde dem till mina och dåvarande flickväns dotter.Tack så mycket!Dina fjärilar är ju jättefina också! (Du får ta en bild när du har dem på dig!
)
Bah, du arbetar med hög konstnärlig integritet mot en selekt nischeIngen dum idéJag får återkomma när mitt arbetsrum är klart och jag kan visa några egna mönster. Jag har ju dock lite excentrisk smyckesmak så det blir nog en smal kundgrupp
![]()
Det där ska nog t.om jag klara av att tillverkaKöpte en bok om att tillverka egna smycken bara för att få lite inspiration. Tyvärr var författarens modeller ingen höjdareSåg mest ut som något barn gör på förskolan för att sedan ge sina stackars föräldrar....
Visa bifogad fil 66001
Haha ja det låter ju bättre än att jag i själva verket bara är totalt smaklösBah, du arbetar med hög konstnärlig integritet mot en selekt nische
Ja kör på, det är jättekul att sy! Allt jag har lagt upp hittills är gjort efter mönster av Isabella Lam (Bead weaving Tutorials :: NECKLACE Tutorials N (isabellalam.com)), hon är grym!Det där ska nog t.om jag klara av att tillverka
Mer seriöst började jag spana in vad det är du gör och hittade vad jag tyckte fina mönster för armband på en holländsk sida som säljer pärlor och tillbehörSå om affärerna någon gång öppnar upp på riktigt igen ska jag se till att hasa mig dit å köpa material för att testa.
Men det du säger om boken. Jag jobbar mycket med resin (gör en del smycken men är mer fokuserad på en form av skulpturer) och det finns många guider därute som nu när man äntligen lärt sig en hel del själv får en att typ tappa hakan![]()
Jag har mängder med misslyckade saker i resin, det är mest smycken och amuletter plus the typical "börja med resin" prytlarnaHaha ja det låter ju bättre än att jag i själva verket bara är totalt smaklös
Ja kör på, det är jättekul att sy! Allt jag har lagt upp hittills är gjort efter mönster av Isabella Lam (Bead weaving Tutorials :: NECKLACE Tutorials N (isabellalam.com)), hon är grym!
Jag är grymt nyfiken på resin i och med alla möjligheter. Kan du inte lägga upp något du gjort?![]()
Kelly Wiese, Sue Charette-Hood och Kim Rueth är några av de som verkar ligga bakom mönstren jag sett exempel påHaha ja det låter ju bättre än att jag i själva verket bara är totalt smaklös
Ja kör på, det är jättekul att sy! Allt jag har lagt upp hittills är gjort efter mönster av Isabella Lam (Bead weaving Tutorials :: NECKLACE Tutorials N (isabellalam.com)), hon är grym!
Jag är grymt nyfiken på resin i och med alla möjligheter. Kan du inte lägga upp något du gjort?![]()
Jag kan tänka mig det, resin måste väl vara exakt uppmätt för att fungera? Jättefint halsband i alla fall!Jag har mängder med misslyckade saker i resin, det är mest smycken och amuletter plus the typical "börja med resin" prytlarna
Mina dekorativa objekt som jag jobbar med håller fortfarande på att förbereda sig för att möta världenläs är i olika faser gällande härdning och slipning och puts
Men den här hängaren gillar jag för att jag fick till både färg och glittermix.
Är inte så mycket för att lägga ner torkade blommor i smycken utan är ute efter simpla hängen och glitter är ett intressant material med eget liv och vilja.
Pärlan till vänster kunde varit i bättre kvalisort men det var en övning och jag är väldigt nöjd med öglorna jag böjt till
Visa bifogad fil 66020![]()
Kelly Wiese har jag hört talas om men resten får jag kolla upp. Det blir en bra avslutning på arbetsveckan, sitter ensam på kontoret och har ingenting kvar att göraKelly Wiese, Sue Charette-Hood och Kim Rueth är några av de som verkar ligga bakom mönstren jag sett exempel på
Resin måste ha rätt kvalitet, vara korrekt uppmätt å tar typ en evighet att buffa upp i post production. Ingenting för folk utan tålamod viket nog inte är ett problem för dig. Jag jobbar på att få min webshop online då kan jag visa vad jag görJag kan tänka mig det, resin måste väl vara exakt uppmätt för att fungera? Jättefint halsband i alla fall!
Vad är det för grejer i resin du håller på med?
Nej, torkade blommor i enkla hängen är inte min grej heller. Jag skulle i så fall vilja kombinera det, att man lägger in torkade blommor i resin, syr en ram av pärlor runt och syr in stenar och mönster i en sammanhängande kedja så att det åtminstone blir lite statement över det. Diskreta smycken är inte min grej![]()
Megafint@eventingmania Insåg precis att jag har Kelly Wieses bok,
Visa bifogad fil 66089
Halsbandet på förstasidan är precis i min smak, right up my alley![]()
Haha tålamod har jag, i små portionerResin måste ha rätt kvalitet, vara korrekt uppmätt å tar typ en evighet att buffa upp i post production. Ingenting för folk utan tålamod viket nog inte är ett problem för dig. Jag jobbar på att få min webshop online då kan jag visa vad jag gör
Kollar man på youtube å smycken använder de oftast UV-resin som härdar med lampa på max 90s. Det jag gör tar minst +72h innan man ens vågar sig på att tänka på att ta ut det ur mallarna![]()
HAHA jag skrev en bloggpost senast igår om de tre största lögnerna om resin jag genomskådat i online guider genom åren.Haha tålamod har jag, i små portioner
Har gjort enstaka grejer med resin innan men det får jag också ta upp igen när renoveringen är klar.
Oj, 72 timmar? Gör du tjocka lager som måste härda ordentligt? Vanligt resin härdar väl annars på ett dygn?
Om bara affärerna öppnar upp igen och framförallt om mina gamla vanliga vintagebutiker ens existerar ska jag försöka börja leta gamla smycken och bijouterier.Har förresten en ganska stor låda med örhängen, ca 7 kiloeftersom jag själv inte har hål i öronen tänkte jag börja sy om dem till halsband så det blir också ett projekt på to do-listan.
Visa bifogad fil 66317