Men tack snälla! Jag använder dem flitigt och folk brukar kommentera när jag bär demMen åååååh ! Fan vad duktig du är! Även om jag aldrig använder smycken längre får jag sjukt mycket behöver-känslor av dessa !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men tack snälla! Jag använder dem flitigt och folk brukar kommentera när jag bär demMen åååååh ! Fan vad duktig du är! Även om jag aldrig använder smycken längre får jag sjukt mycket behöver-känslor av dessa !
Tusen tack! I min nya lägenhet kommer jag ha ett rum som bibliotek/kontor/hobbyrum, då kommer jag ha bättre möjligheter att pärla mer än jag gör nu@Zinfernia vilka fantastiska smycken!
Testa att lägga tråden dubbelt annars, det kan hjälpa mycket
Älskar att göra smycken, även om det just nu ligger på vila för att jag testar på lite andra handarbeten. Det finns många olika tekniker, roligt att variera sig och man gillar ju olika
Jag har pärlat en hel del, jättekul! Tycker bäst om att jobba med naturmaterial. Googla om du har någon pärlbutik eller liknande som säljer material i din närhet, det är som att gå in i en godisbutik!
Jag har testat på silverlera för några år sedan och det skulle jag verkligen vilja göra igen! Krävs så mycket material osv i inköp bara så har inte kommit så långt än
SuperfintJag syr smycken med pärlor, använder nål och tråd Finns hur många beskrivningar som helst på Youtube och i böcker, sök på beading.
Oftast går jag efter färdiga mönster men som till exempel här har jag freestylat lite med större rivolis eftersom originalmönstret hade mycket mindre.
Visa bifogad fil 57426
Tack så mycket! Och vad bra att du väckte upp den här tråden så att jag får känna att jag måste ta tag i pärlandet snart igen. Jag har inte kunnat göra något på flera månader eftersom min nya lägenhet inte har varit färdig men nu börjar jag se ljuset i tunneln Ska bli jättekul att sätta igång igen!Superfint
Tack så mycket! Och vad bra att du väckte upp den här tråden så att jag får känna att jag måste ta tag i pärlandet snart igen. Jag har inte kunnat göra något på flera månader eftersom min nya lägenhet inte har varit färdig men nu börjar jag se ljuset i tunneln Ska bli jättekul att sätta igång igen!
Ohja! Jag använder metalltråd emellanåt, det är oslagbart när vassa kanter på pärlor skär av vanlig tråd
Cool, jag har precis börjat jobba med metalltråd. Helt nytt för mig men så här långt väldigt väldigt kul i de små saker jag försöker få till. Det är ju oxå rätt bra att kunna för att knyta ihop pärlrader med