tillskott för mer/ bättre man och svans

I

iceland

vilka tillskott har ni prövat för att få bättre man och svans på era hästar? funkade det? tacksam för tips! har lät linfröolja kan vara bra men jag undrar lite om det inte ändrar saker i foderstaten+ om man alltså redan har en god foderstat till hästen kan man då lägga till det utan att den får för mycket av nåt? tack för hjälp!:)

Sv: tillskott för mer/ bättre man och svans

Har under de senaste 6 månaderna testat kiselgur till vår nästan svanslösa ponny. Hon har dessutom taskig man, pannlugg samt hovar.

Resultatet är inte så jätteimponerande....Men visst ser folk runtomkring henne att svansen vuxit hela 2 cm och jag är överlycklig för varje cm:p Manen och pannluggen är också liiite bättre. På hovarna ser jag ingen förändring alls men så tar det ju lite tid för hovar att växa ut....

Sen om det är kiselgurens förtjänst dessa ynka cm eller om det är en bättre samansatt foderstat överhuvudtaget lär jag ju aldrig veta.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 056
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025