Tillskott för leder, vilket ger ni?

Sv: Tillskott för leder, vilket ger ni?

Jag har provat MÄNGDER av sorter, men det enda som gett riktigt bra resultat är Glucovet. Köper en burk för 325 kr och det håller länge, över tre månader. Jag har en rottweiler och han ska ha tre kryddmått om dagen. Sen måste jag rekommendera simning. Det har gjort underverk. Han simmade en gång i veckan i början, men nu räcker det med varannan vecka.

Jag har provat MÄNGDER av sorter, men det enda som gett riktigt bra resultat är Glucovet. Köper en burk för 325 kr och det håller länge, över tre månader. Jag har en rottweiler och han ska ha tre kryddmått om dagen. Sen måste jag rekommendera simning. Det har gjort underverk. Han simmade en gång i veckan i början, men nu räcker det med varannan vecka.

Jag märkte ingen effekt alls av den på min gammelhund, tyckte det märket var skit jämfört med andra jag testat :(. Det kanske var simningen och inte glukosaminet som din hund blev bra av? Många blir som på nyttfödda av simning, önskar vi hade den möjligheten (60 mil till närmsta) :).

Lycka till då! jag har en vovve med liknande problem men hennes sjukdom är autoimmun och så fort vi minskade till 7,5 mg så angrep hennes kropp hennes egna leder igen. just nu är hennes gräns 10 mg för att allt ska vara bra.

Min hund får en tablett var femte dag just nu. Håller på att trappa ner till 0 och hittills funkar det väldigt bra :) Han fick reumatism i samband med borrelia som han är frisk ifrån och förhoppningsvis har reumatismen också försvunnit. Han rör sig himla fint iaf :)

Min hund får en tablett var femte dag just nu. Håller på att trappa ner till 0 och hittills funkar det väldigt bra :) Han fick reumatism i samband med borrelia som han är frisk ifrån och förhoppningsvis har reumatismen också försvunnit. Han rör sig himla fint iaf :)
Då är det annorlunda än reumatism på grund av autoimmun polyartrit. Min får alltid ha cortison. men lycka till med din!

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
473
Senast: Sel
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 093
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V