Tillfällig paddock

M

Mysantika

Om man bara ska göra en tillfällig paddock.
Att ha som "bättre än inget", vad för underlag kan man använda sig av? Eftersom den bara är tillfällig så måste den va så billig som möjligt att göra.

Sv: Tillfällig paddock

vi gjorde en paddock för några dagar sen och den gjorde vi i en hage... med gräs.. ska fylla på med sand sen men de går jätte bra o rida på gräs.. bara de inte e blöt.. s
å om den bara är tillfällig så kan du göra upp en paddock i en hagen... tänk bara på om du ska hoppa är de bäst o använda gräsbroddar ifall hästen skulle halka. men annars går de jätte bra :)

Hm..om det bara är en tillfällig så funkar det ju att bara ha gräs.....
Bara det inte är mjukt eller blött när du rider....då kan det ju bli djupa gropar och halkigt...
Annars så kan man ju använda sig av sand......eller bark/spån..frågan är vad som är billigast :confused:

Hälsningar Malin

I förra stallet som inte hade paddock hängnade vi in en del av vinterhagen och red i, fungerade utmärkt! Testa det om det bara ändå är tillfälligt!

Vi har ridit på plan gräshage de sista åren, det fungerar kanonbra...

Förra sommaren när vi ville rida inhägnat så fick vi helt enkelt rida i någon av beteshagarna men detta fungerade bra. Gjorde t.o.m något litet hinder med bildäck och någon gren över också. Försökte rida på de delerna när det var någerlunda plant. Vi red dock ut på grusväg om det hade regnat och var väldigt blött med tanke på halkridsken på gräset.

Vi har endast en liten(!) paddock där vi bor, så på sommaren använder vi de tomma vinterhagarna att rida och köra i, fungerar utmärkt. :D

Jag har dragit ner trästolpar och använder brett elband runt om en
gräsplätt som är ca 11*24 m. Funkar hur bra som helst för mej.

Liknande trådar

Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
993
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?

Omröstningar