Tillåtet?

J

Jardina

Är detta bettet tillåtet att tävla dressyr på eller inte?

414064-big

Sv: Tillåtet?

Jag skulle säga nej eftersom det är mer ett D-bett än ett eggbett, men det ligger verkligen i gränslandet. Hade jag varit du hade jag skickat en bild till Ridsportförbundet för att få ett korrekt svar. Men jag hade inte chansat att tävla på det.

Bör inte vara tillåtet. Ser helt klart mer ut som ett D-bett än ett eggbett.

Nej jag har annat bett att tävla på, men jag började fundera just för att det är mer en tolkningsfråga en ett konkret svar om just bett som ser ut som detta i tr.

Jag håller verkligen med om att det är en tolkningsfråga. Jobbigt därför att komma ut till en tävling med nitisk överdomare.

nej, det är inte tillåtet. för det är ett Drings bett. ingen tolkningsfråga. delen mott bundelen är rak.

jag vet folk som har tävlat på mängder av otilåtna bett, o diverse otilåtna kombinationer.

men detta är ett D-rings bett, inget tvivel om det!

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Amanda_F
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 531
Senast: Cambrie
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10