Yttik
Trådstartare
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..
Tack för ditt svar
Jo blir nog ringa veterinären på måndag. Har ju bokat in henne på station för inseminering för hon ska enligt uppgift brunsta om ca 10 dagar. Så är ju bra kolla med säkerhet vad det är där inne om det är gräs eller föl känner jag. Sen känns det att är det gräsmage får hon nog bantas innan betäckning
Hej!
Först tycker jag inte alls att du är ett rikspucko, inte alltid så himla lätt att se skillnad skulle jag säja.
Min häst var så fet i vintras att veterinärerna på kliniken helt ärligt frågade om hon var dräktig.. När hon dessutom inte gick ner nånting började även jag oroa mej för om det skulle vara så.. Inte för att hon gått med nån hingst, men väl med 2 betäckande valacker.. I april ungefär kändes det som att jag knappt ens vågade banta henne pga magen- hon var minst lika stor som hästen i grannstallet som VAR dräktig.
Oavsett vilket har hon gått ner nu, men det är inte helt lätt att veta bara på magen. Hon kanske får en sån betesmage. Är du osäker kanske du ska be en vet. eller nåt kolla?
/Lavinia, better safe than sorry
Tack för ditt svar
Jo blir nog ringa veterinären på måndag. Har ju bokat in henne på station för inseminering för hon ska enligt uppgift brunsta om ca 10 dagar. Så är ju bra kolla med säkerhet vad det är där inne om det är gräs eller föl känner jag. Sen känns det att är det gräsmage får hon nog bantas innan betäckning