Tiken har di i juvret?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ungochgalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 862
U

ungochgalen

Min 10 månaders tik har helt plötsligt fått di (mjölk) i juvret. Det är inte helt vitt utan lite mer gulvitt. Någon som vet vad detta kan bero på?
Hon har löpt en gång hittills, men hon fick inte träffa någon pojke då, det såg jag till.
Ska jag ta henne till veterinären? Hon är inte sjuk eller mår dåligt eller så. :confused:

Är det ca två månader sedan hon löpte?
I sådana fall låter det som skendräktighet. Öka motionen och dra ned lite på maten. Det kan hjälpa en del. Skendärktighet går över av sig själv.

Okej! Det kan det ju vara! :idea: Tänkte jag inte ens på. Hon har ju börjat bädda väldigt mycket också, något hon inte gjort tidigare.
Tack för hjälpen!
Men är det bra att dra ner på maten om hon redan är lite smal? Vi försöker att få henne att gå upp, men hon har "fastnat" i sin vikt.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
554
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 493
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka