Tiken har di i juvret?

U

ungochgalen

Min 10 månaders tik har helt plötsligt fått di (mjölk) i juvret. Det är inte helt vitt utan lite mer gulvitt. Någon som vet vad detta kan bero på?
Hon har löpt en gång hittills, men hon fick inte träffa någon pojke då, det såg jag till.
Ska jag ta henne till veterinären? Hon är inte sjuk eller mår dåligt eller så. :confused:

Är det ca två månader sedan hon löpte?
I sådana fall låter det som skendräktighet. Öka motionen och dra ned lite på maten. Det kan hjälpa en del. Skendärktighet går över av sig själv.

Okej! Det kan det ju vara! :idea: Tänkte jag inte ens på. Hon har ju börjat bädda väldigt mycket också, något hon inte gjort tidigare.
Tack för hjälpen!
Men är det bra att dra ner på maten om hon redan är lite smal? Vi försöker att få henne att gå upp, men hon har "fastnat" i sin vikt.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
2 004
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare