prinsessfeminist
Trådstartare
Sv: Tik eller hane när man redan har en hane?
Är hundarna av samma ras? *nyfiken*
Jag kan inte för mitt liv jämföra vår hane med vår gamla tik då han är dv.schnauzer av den milda sorten och hon var en dominant rottweiler.
Men jag måste erkänna att jag är otroligt svag för hanar eftersom de erfarenheter vi har av hane nu bara har varit positiva. Jag tror dock, som Aliide var inne på från början, att hundarna framför allt skiljer sig mellan individer snarare än kön.
Precis som människor.
Vi hade hanen först, som vi sen kastrerade. Vi skaffade en tik eftersom hanen hade visat mer agg mot hanar än mot tikar innan. När hon löper har vi då inte de problemen som du kommer att ha. Vår tik är också dominant, hon är vassare än hanen.
Så därför kommer det nog endast finnas hanar hädanefter efter henne.![]()
Är hundarna av samma ras? *nyfiken*
Jag kan inte för mitt liv jämföra vår hane med vår gamla tik då han är dv.schnauzer av den milda sorten och hon var en dominant rottweiler.
Men jag måste erkänna att jag är otroligt svag för hanar eftersom de erfarenheter vi har av hane nu bara har varit positiva. Jag tror dock, som Aliide var inne på från början, att hundarna framför allt skiljer sig mellan individer snarare än kön.
Precis som människor.